Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Koppla datorn till tvn.


winmau

Rekommendera Poster

Hej alla kunniga datanissar.

Nu har jag äntligen köpt mig en ny tv och valet föll på en samsung LE-40M7 En mycket trevlig tv med jätte bra bild och allt. läste i manualen hur jag får min dator på tv skärmen.

Jag har två utgångar på min dator för skärmar den ena är vit(den nya skärm kontakten) och den andra är blå (antar gammla modellen) och på min nya fina tv är det den blå jag ska ansluta till. Frid och fröjd jag anslöt blå till min tv och slog på pc knappen på fjärrkontrollen och satte power på datorn. Datorn startade och bild kom på datorn och på tv skärmen stod ingen singnal. Funderade en stund tog så bort dataskärmkabeln(vita) från min vanliga dataskärm startade om datorn och då fick jag bild på min TV hur bra som helst. Problemet är att jag inte vet hur jag ska kunna ha både tv och dataskärmen på och skifta vilken av dom jag vill använda. Antar det bara är någon inställning men eftersom jag inte är så hemma på sånt här så frågar jag er som säkert kan. FIck tips av någon här hemma att jag skulle skifta det från tangentbordet genom någon knapp vid F tangenterna .. men någon sån tangent typ shift screen finns inte på mitt tangentbord. Jag har ett logitech tangentbord.

Hoppas på svar från någon kunnig

ps God fortsättning på nya året till er alla. mvh Lars

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koppla in båda skärmarna, dvs TVn och din vanliga skärm. Högeklickma på skrivbordet, ta upp egenskaper, klicka på fliken Inställningar. Där bör du se två skärmar. Markera skärms 2 och utöka skrivbordet till denna.

 

Svårare ska det inte vara. Sedan kan man ta vägen via grafikkortets drivrutin vilken beskrivs i min guide. Den är dock inte uppgraderad till nVidas nya kontrollpanel.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...