Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HP Deskjet 400 funkar ej med Windows 2000 pro.


archerbullseye

Rekommendera Poster

archerbullseye

Hej!

 

Min gamla men fullt fungerande skrivare Deskjet 400 vill inte fungera med min DELL Optiplex GX1 med Windows 2000 pro. Den funkar perfekt med Windows 98. Enligt Microsofts hemsida ska den drivrutin som finns i Windows 2000 vara den enda rätta. Det enda som händer när jag trycker

skriv ut
är att kontrollampan till bläckpatronen börjar blinka. Om jag sedan "startar om" skrivaren så kan den ironiskt nog skriva ut några få rader i början av dokumentet i ful stil, sedan börjar allting om igen.

 

Vad ska jag göra? Jag vet att skrivaren är gammal, men den räcker utmärkt för mina behov och jag tycker det är miljömässigt vidrigt att slänga fullt fungerande prylar.

 

MVH / Kjell Adrian, Älvkarleby

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa med en annan (närliggande) Deskjet-drivrutin. Du kanske missar någon funktion, men du får det nog att fungera bättre än nu...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inte tillgång till originaldrivrutinen?

 

Den ligger på 2 eller 3 disketter om jag inte minns fel.

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

archerbullseye

Tack så hjärtligt mycket för den uppmuntran jag behövde för att överhuvudtaget testa en så till synes desperat åtgärd. Det hjälper tydligen inte alltid att försöka tänka logiskt när det kommer till datorer. Jag tänkte på mitt grovhuggna vis, att om inte den skräddarsydda drivrutinen till min skrivare inte fungerar, så kan väl inte en drivrutin till en annan modell överhuvudtaget fungera. Men det gjorde den. Jag tog den första bästa drivrutinen som ligger precis intill Deskjet 400. Den heter Deskjet 400 monochrome. Nu funkar skrivaren perfekt!

 

Tack igen!!! / Kjell Adrian

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

för att överhuvudtaget testa en så till synes desperat åtgärd

 

Egentligen är det inte så märkligt. De flesta tillverkare har samma styrspråk i alla sina skrivare, men undantag för färg/svartvit, antal pappersfack och annat som kan skilja mellan modellerna.

 

I många fall har även flera tillverkare samma styrspråk. Mitt nästa tips hade varit att testa med Epson och Canon-drivisar....

 

Kul att det fungerade!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt att du fick igång skrivaren:thumbsup:.

 

Det är en trevlig gammal skrivare, även om man ibland måste skifta patroner.

 

Man ska ha lite tur ibland.

 

Ha en trevlig fortsättning på helgen.

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...