Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Tappar kontakten med trådlöst nätv. netgear...


spj

Rekommendera Poster

Jag är helt novis ang. nätverk.

Har en netgear-router till ett trådlöst nätverk hemma bestående av 2st pc- trådlöst, och en mac med nätverskabel till routern, de är inte konfigurerade för att ingå i samma nätverk eller så, bara för internetdelning, adsl.

 

Nu till problemet:

På bägge pc- trådlösa så tappar vi ganska ofta kontakten, på macen som är kopplad med kabel fungerar allt som det ska. Finns det någon typ av standardfel som detta kan bero på, och vad kan jag göra för att försöka lösa det? Om någon har tid och lust att hjälpa mig så förklara tydligt som för ett litet barn för jag är som sagt helt novis...

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan finnas uppdateringar till din router på Netgears webbplats.

Det kan finnas uppdateringar till drivrutinerna för de trådlösa nätverkskorten i PC-datorerna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla även att du inte har samma problem som en kompis till mig. Hon hade problem med att det bröts ideligen trots bra signal. När jag kollade så fanns det tre st. andra nätverk i huset som alla använde samma kanal som hennes. Jag bytte till en ledig kanal och vips så blev uppkopplingen stabil.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TACK FÖR ERA SVAR!

Jag har provat att flytta runt grejerna överallt, men ingen nämnvärd skillnad, jag är ensam på "mitt" nätverk, för jag bor ensligt och det är över 2 km till närmaste granne.

Jag märker dock skillnad när jag kopplar ur mac:en, som är kopplad med kabel, med denna urkopplad har jag stark och stabil signal, men med kabeln ikopplad så sjunker genast signalen till svag, och ibland tappar den helt...

Kanske jag måste koppla även de andra två datorerna med kabel för att få ordning på det här?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...