Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Winrar i Vista?


evil_eye

Rekommendera Poster

Hej!

 

Winrar funkar tyvärr inte i mitt Vista. Någon som har lösning på problemet? Eller annat program?

 

 

//daniel !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv är jag helt såld på Total Commander.

 

http://www.ghisler.com/

 

[Edit]Såg att Total Commander nyligen har fått en "fix" för att fungera i Vista. Kanske det är nåt speciellt som måste göras för Vista?

 

[inlägget ändrat 2006-12-17 12:58:51 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

evil_eye skrev:

 

Winrar funkar tyvärr inte i mitt Vista. Någon som har lösning på problemet?

Något generellt problem med WinRAR och Vista känner jag inte till.

De ytterst få gånger jag varit tvungen att använda WinRAR i Vista har det fungerat.

Vilken version av Vista och WinRAR använder du och kan du ge exempel på en fil som inte fungerar att packa upp i Vista?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har provat ZipGenius nu och det verkar smidigt :) Det går inte att öppna rar-filer genom att dubbelklicka på dem men högerklick/extract here fungerar :)

 

tackar :)

 

//daniel !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
evil_eye skrev:

Har provat ZipGenius nu och det verkar smidigt :) Det går inte att öppna rar-filer genom att dubbelklicka på dem men högerklick/extract here fungerar :)

 

Trevligt att det fungerar i Vista också! :-)

 

Bytade av den anledningen att mitt PowerArchiver inte kunde hantera RAR-filer av någon anledning. Installerade om och hade mig. Provade en annan nyare version (gratis), men icke.

 

Öppnade jag en RAR-fil så fanns en fil, där det egentligen skulle finnas flera. Kunde hända att filen var helt tom också. Störande och irriterande när man tankat hem en större RAR-fil och fann att man inte kunde öppna den.

 

ZipGenius hanterar RAR, ZIP och andra format galant. Dessutom gratis!

 

PowerArchiver får man betala för numera. Har för mig att det varit gratis tidigare. En del versioner på oldversion.com finns gratis, men dom är inte många. Nu kör jag med ZipGenius istället.

 

Kan packa både ZIP och RAR med flera.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej!

 

Ett underbart enkelt program är Autounpack, ett shareware du kan hittar på

http://www.see-and-be.com/AutoUnpack/index.php 

 

Fungerar i vista och man väljer bara i vilken mapp rar filerna ligger och vart man vill ha det uppackat. Om en fil är delpackad i flera rar filer identifierar programmet själv vilka filer som det skall packa upp.

 

Väldigt bra!

 

/J

 

[inlägget ändrat 2007-03-10 14:03:55 av Elkillen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...