Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikkortsproblem


PerfA1990

Rekommendera Poster

Hejsan.

Detta har pågått under en mycket lång tid och jag undrar vad problemet är. Jo för 1 månad sen startade jag datorn och allt blev rött. Jag undrade vad som var fel och startade sedan om datorn. Samma sak. Jag antog att det var grafikkortet som var felet och installerade därför om drivrutinerna. Efter det funkade det i alla fall i skrivbordet men efter ett tag: Samma problem.

 

Jag installerade sedan om xp-et eftersom jag ända inte hade gjort det på ett tag. Var då också tvungen att installera om drivrutinern men denna gång testade jag ett par andra men efter en dag: Samma problem.

 

Nu fungerar det när jag är i skrivbordet, men när jag spelar spel så blir grafiken mycket konstig. Också när jag har haft på datorn ett dygn så blir skrivbordet rött. Har även resulterat i suddig färg, blåa sträck överallt och grafiken helt upp och ner.

 

Visst måste det vara grafikkortet? Måste jag köpa ett nytt? Snälla hjälp mig.

Har ett ATI Radeon 9800PRO.

 

Så här såg det ut när jag startade ett spel aldeless nyligen: http://img82.imageshack.us/my.php?image=grafiiiikqw0.png

 

*Moderator fixade länken*

 

 

[inlägget ändrat 2006-12-11 08:30:13 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle börja med att ta loss grafikkortet och sätta tillbaka det igen, när jag har det ute så skulle jag kolla så att inte GPU-fläkten är fylld med damm. När jag satt tillbaka kortet så skulle jag kontrollera så att GPU-fläkten verkligen snurrar.

 

-nisse

Beauty is in the eye of the beer holder

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fläkten snurrar! När jag uppdaterade drivarna fick jag blå skärm med meddelandet "UNMOANTABLE_BOOT_VOLUME" eller något. Installerade om XPet och drivarna. Spelet funkade ett tag men sedan fick jag samma problem igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...