Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn startas om och om hela tiden..


Toste89

Rekommendera Poster

(nu har jag datorn i felsäkert läge)

Min dator verkar inte vilja starta sig riktigt. När jag försöker starta datorn så hinner den aldrig komma till inloggningssidan för XP (där man skriver in sitt lösenord och kommer till skrivbordet) utan startar om sig igen och håller på så hela tiden..

Jag hade just sökt efter problem med "SpyBot S&D" och försökt tagit bort dem. Det lyckades förutom med två problem. Programmet sa att jag skulle vara tvungen att starta om datorn då de problemen visst använde minnet till viss del. Programmet (SpyBot) frågade mig också om det fick startas efter att jag startat om datorn vilket jag sa "ok" eller "ja" på. Jag startade om datorn på riktigt sätt genom att trycka på start och sen på "stänga av datorn" och därefter på "Starta om"..

Och nu är det som jag beskrev tidigare: datorn bara fortsätter att starta om sig hela tiden.

Så jag startade om datorn och tryckte på F11-knappen och gick in på "felsäkert läge med nätverk". Det verkar funka, men jag skulle uppskatta att få tillbaka mitt ursprungliga.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se om det går att starta normalt om du i samma meny där du väljer felsäkert läge i stället väljer Senast fungerande konfiguration. Om inte det hjälper så se om en systemåterställning till en tidpunkt just innan problemet uppstod hjälper:

Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...