Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

DATORSKATT, RADIOTJÄNST ANG TV-LICENS


Matsson,s

Rekommendera Poster

<P>Hej alla tidigare nej-sägare,<br><br>En god vän tidigare fack-ordförande myntade katigorin pojkar och flickor FINANS-VALPAR, vi skall nu öka ut detta begrepp VALPAR.<br><br>Vid den tidpunkten då Jag talade om Datorskatt så var Jag säkert en mycket ovetande person. Jag har aldrig någonsin mött så många brottslingar som vid den tidpunkten. Vid flera tillfällen så var Jag övertygad att Jag skrev några inlägg i någon tidning som var utgiven på fängelset Hall, Kumla eller norrtälje men som väl va så var det som Jag trodde IDG eForum.<br><br>Vi som orkar skall nu få läsa om olika VALP-sorter;<br><br>Först har vi redaktions-valpar,<br>Var inte rädd om Ni har inbetalt er TV-licensavgift så är det ingen fara, men om jag läser ut av deras skrift så är det på det viset att de smygtittar på TV och därför måste spana i dörrspringan för då kan det ju hända att även denna valpsort måste bli ärlig. Det kommer ju att bli problem nu i framtiden när denna oärliga valpsort även måste gömma datorn, men det är ganska dumt för det finns ju bredbandsleverantörer och de tar ingen hänsyn till denna valpsort. Det går bra att förtjäna pengar och att skriva om andra personer, men att ha tanken i huvudet att göra rätt för sig den är mycket dålig, ja enligt skriften nästan obefintlig.<br><br>Sedan har vi Västkust-valpar,<br>Denna valpsort är av naturen mycket stor egoist, leker med farliga leksaker långt upp i ynglingaåren, hackar mycket på andra för att kunna få en fördel, tar mycket gjärna hjälp av andra med vad han tror har lite makt för att kunna driva fram sina nej, nej, nej komentarer helt utan innehåll, platssar oftast endast i sandlådan. Detta fina förslag tar ingen hänsyn till bredband eller fjuttmodem alla skall betala var och en för sig. Det som kommer nu näst är bredbandsskatt vilket är bra det är de som använder bredband som skall betala de tänkta 100:-kr per månad, vilket är en mycket låg kostnad.<br><br>Vi har gruppen Nej-valpar,<br>Vi har den gruppen som endast kan säga nej och sedan tar till en massa kraftord och sedan tar sig för pannan och tänker, O VAD JAG ÄR BRA nu har Jag sagt att det är inte många som har det eller det kortet i datorn, eller sätt upp en egen site och sen är det bara att skicka en fet räkning, varför skall det nu sändas ut feta räkningar, när det var fel tidigare, var finns logiken i detta tänkande.<br><br>Så har vi oärlighets-valpen,<br>Man måste vara av den naiva, oärliga valpsorten när man använder sig av alla sammhällets media utan att göra rätt för sig. Det är ju tydligen på det viset att alla samhällets media är mycket bra för det går ju bra att använda sig av dess utbud. Man skriker ut alltid för full hals att statens media skall vara reklamfinanserad vadför en av er så dålig produkt kan man väl inte tänka sig vara finansierad av någon annan, mediat blir väl inte bättre för det.<br><br>Vi har även hot-valpen,<br>Vi har denna grupp valpar som inte vet vad de vare sig säger eller skrivet mycket beklagansvärt. De kan till och med skriva om drogtester, ja det är en mycket bra sak att all arbetare av vad slag de vara må skulle drogtestas då skulle vi många övriga slippa läsa och höra sådan smörja. Kraftord och rysk maffia och en massa övrig smörja kan denna valpsort uttala sig om. Denna valpsort är oftast också juridiska analfabeter men uttalar sig som den värsta hovrättsman, bedrövligt men sant.<br><br>Vi har även typen skrävlar-valpen finns ofta i trakter med inre och yttre problem,<br>Denna valpsort har ett skrivspråk som inte på något vis är värt att offra tit på, är ofta personlighets svaga mäniskor därför denna språkliga och skrivna mindervärdiga inlägg, gömmer sig ofta bakom på grun av sitt inre.<br><br>Vi har även gnäll-valpen,<br>Det värsta med denna gnällvalp är att de inte förstår vad de läser. De kan läsa om en sak och refirera till en helt annan sak, vad Jag kan läsa så är det dom som har bredband som skall inbetala en avgift, även om de bor på en fjälltopp detta kan väl bara vara ett läsproblem för gnäll-valpar. Vad jag kan förstå så är det väl ingen som är intreserad av vad gnäll-valpen vil och inte vill se på i det mediautbud som finns. Den tänkta avgiften är bra, avgiften skall räknas från Stockholm och ju längre därifrån ju högre pris. Detta är bra för gnäll-valpar.<br><br>Ja som Ni säkert förstår så finns det några VALPSORTER till men de kan Jag återkomma till vid ett senare tillfälle.<br><br>För några månader sedan så berättade Jag för Er om detta förslag, men i lite förtäckta ordalag, nu är vi där och nu har nej sägarna startat i gen.<br>Försök nu denna gång att tänka till och ge i stället förslag på något nytänkande i stället för att göra som en 7 åring bara skrika nej, nej, nej.<br>Skriv inte svar med ett språk som inte är värdigt en VUXEN person.<br>Ni skall under detta forum vid ett senare tillfälle få höra om andra planerade avgiftsuttag. <br>Nu får vi se hur många i Sverige som går under när en avgift på 175:-kr per månad skall inbetalas som bredbandsavgift eller modemavgift vad det skall heta är väl i dag inte bestämt.<br><br>Vänliga hälsningar<br>matssons</P>

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är ju ändå helt sanslöst.

Varför skall man betala datorskatt eg., Varför?

Ge mig ett skäl!

 

Man betalar ju sin teleräkning för att man modemar ju. - Räcker inte det?

Och hur ofta tittar man på statliga sidor eg.?

Oftast när jag internettar så går jag till amerikanska (undantag IDG.se) sidor.

 

Sen är jag även emot TV-licensen, Varför betala för TV-kanaler som man aldrig tittar på....?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kort kommentar. Jag kommer INTE att betala någon avgift varken för bredband eller modem. Jag avstår hellre från båda delarna (och ratar Internet hemma) om någon försöker tvinga mig att betala.

 

Alternativt flyttar jag från det idiotiska skatte-landet Sverige där man måste hitta på avgifter på avgifter för att kunna råna folk och sedan då man frågar om VFM får man svaret "Nej, vi måste spaaaraaa!"

 

Jag har tröttnat på allt detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Vid den tidpunkten då Jag talade om Datorskatt så var Jag säkert en mycket ovetande person"

 

Du verkar veta ännu mindre nu, kravla tillbaka till den slemmiga håla du kom från och kom inte tillbaka förrän du har nåt nytt att komma med.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså?

 

Du är igång igen ser jag.

 

Bredbandskatt? Varför inte, men de pengarna bör inte gå till staten, de bör gå till programerarna och musikerna som får sina verk stulna. Med äkta bredband(alltså 10Mbit)så går det grymt fort att plocka hem låtar, spel och appz. från nätet. 10Mbit= ca: 0.9Mb/s(verklig hastighet mot svenska servrar).

 

Tänk dig: ca: 1Mb/s. Ett spel zippat på 200Mb tar du då hem på bara 4 minuter!. En mp3:a tar ca: 4s.

 

Klart vi ska ha bredbandskatt!

(;=)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

magnus sandell

 

Jag tycker att vi alla är skyldiga att betala för oss. Tänk om alla andra inte hade gjort det......ehh...vem f.. bryr sig...snart får man väl skatta för att gå och skita också...bedrövligt. Inte nog med att man inte ska ha råd med att köra bil längre, man skall sitta hemma och göra ingenting.

 

Jag har en teori:

Om alla stannar hemma (förutom när de arbetar hårt för att kunna betala skatten) så är det enda skattefria kvar att göra....ja, ni vet det där.

 

Resultatet av detta blir att det föds fler skattebetalare som kan hjälpa de stackars politikerna att betala sina krognotor och pensioner. (svordom)

 

Nej tacka vet jag havet, där är det djupt och mörkt!

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Tror du att någon orkar läsa igenom texten när du inte gör radbrytningar!?

 

Jag orkar det i alla fall inte..."

 

Det är 100% rätt.

Detta är det, DET VÄRSTA P.O.S. till post jag läst på eForum.

Jag tror inte denna Mattsons är riktig han skriver så dåligt och har inget riktigt hum verkar det heller, det är säkert någon 12-åring från norge som sitter och skojar med oss, ingen är så här *NNNGHHH* i verkligheten.

 

 

*NNNGHHH* = Vilket negativt ord somhelst.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade tänkt att skriva nåt bitskt men fann att allt bitskt redan hade sagts så jag får väl svara med nåt argt istället.

 

Problemet med Sverige är inte att vi har för höga skatter, problemet är många av dom läggs på varandra. Skulle nu en avgift på bredbandsuppkoppling bli en realitet skulle det innebära att vi får dubbla avgifter på sk TV-tittande och staten skulle få betalt för utsändningar som dom egentligen inte ska ha.

 

Ta Apples Mac-expo som ett exempel. Då och då sänder Apple över nätet från de utsällningar och shower de deltar i. Skulle då svenska staten ta pengar från mej för att jag tittar på internationella sändningar? Låter sjukt. I så fall skulle ju staten stjäla från Apple! Räcker det inte med att man får betala till Telia som det är med vanligt modem.

 

Dessutom, om nu bredbandsuppkopplingarna ska avgiftsbeläggas, vad är det som är bredband? Finns det nån exakt definition på vad som är bredband. Kanske Radiotjänst i sin höga enfald får för sej att anse att allt snabbare än 56K är bredband!!??

 

Jag får visioner av Arne Anka och hans berömda citat om att tänka när jag läser detta inlägg...

 

Det räcker med att vi redan har skatt på elen, och moms på skatten...

 

MVH CH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattsons, du har perfekta egenskaper för Rånarpartiet, så du ska friska upp minnet nu.

 

Du har nämligen föreslagit:

 

*Datorskatt

 

*Internetskatt

 

*Älskar Felia

 

Allt detta är tämligen malplacerat på eForum, där ingen tycker att dessa förslag/åsikter är vettiga. Som Erik G skrev innan: varför föreslå datorskatt i ett forum för datorintresserade? Varför föreslå Internetskatt i samma forum? Varför hylla Felia?

 

Nej, jag räknar med ditt stöd till Rånarpartiet. Partiprogrammet kommer här (igen):

 

Hur vet man att man tillhör målgruppen för Rånarpartiet?

 

Svar: om du resonerar på följande sätt, samt använder dessa

argument för att försvara de vansinniga priserna på

Internetanvändande i Sverige tillhör du definitivt

målgruppen. (Citat ur svar från Fella-chefer i

Internetworld):

 

"När det gäller trafiktaxorna är det ett faktum att Sverige

ligger under genomsnittet i Europa och världen i övrigt....

Surfpriserna i USA är gynnsamma för storförbrukare. För

låg- och genomsnittsförbrukaren är dock de svenska priserna

bättre...... Att betala i proportion till hur mycket man

använder en tjänst anser vi vara rättvist och

affärsmässigt."

 

Slut på citat av chefen T.R i Internetworld nummer 9/1999.

 

"....Telia i en internationell jämförelse har mycket låga

avgifter för såvlä telefoni som Internet. En normal

nätanvändare betalar i snitt c:a 130 kronor per månad

(inkluderar såväl tidsavgift och årsavgift). En användare i

USA betalar ofta en fast avgift om 19.95 dollar (160

kronor) per månad. Det intressanta är att de använder

Internet ungefär lika många timmar (f-n läser bibeln säger

jag, min anm). Den modell med fast pris som används i USA

har emellertid skapat stora problem då extrema

storförbrukare aldrig kopplat ner sig..... (telenätet

blockeras enligt Felia). Detta är en konsekvens av fast

pris som jag tror att de flesta finner oacceptabelt." Slut

på citat.

 

Också hämtat ur IW.

 

Rånarpartiet vänder sig som sagt till alla som delar de

uppfattningar som återgivits här ovan. Resonemanget om

betalning efter användning är mycket intressant och gör att

Felias chefer bör stödja partiets förslag om minutavgifter

på vägarna, samt radio/TV. Dessa förslag beskriver jag här.

 

"Minuttaxor på vägarna."

 

Rånarpartiets förslag om minuttaxor på vägarna grundar sig

på att det nuvarande systemet med vägskatt är felaktigt.

Det beror på att alla betalar lika mycket oavsett hur

mycket de nyttjar landets vägnät. Detta är ju, som

Telia-cheferna påpekar, helt orimligt och måste ersättas av

ett system där man betalar efter användningen. Partiet

föreslår att följande taxor och avgifter införs:

 

Motorväg dagtid: 2 kronor per minut plus 40 kronor i

påfartsavgift.

Motorväg kväll: 1 krona per minut plus 40 kronor i

påfartsavgift.

Landsväg dagtid: 1 kronor per minut (ingen påfartsavgift)

Landsväg kvällstid 75 öre per minut (ingen påfartsavgift)

Stadsgator dagtid: 1,50 kronor per minut, samt stadsavgift

40 kronor

Stadsgator kvällstid: 1 krona per minut, samt stadsavgift

40 kronor

 

Detta system ger, som Telia-chefen påpekar, ett rättvist

och affärsmässigt betalningssätt som gör att de som knappt

använder vägarna slipper betala för de som kör mycket.

Betalningen görs i betalstationer, där bilisten betalar

påfarts/stadsavgiften. Han/hon får också hyra en vägbizz

för 100 kronor. Den lånas ut i betalstationen, registrerar

tiden användaren kör på vägen och lämnas tillbaka i de

stationer som ligger vid avfarterna. Där återfås 50 kronor

av hyresavgiften 100 kronor och vägbizzens ställning

noteras tillsammans med bilnumret. En faktura kommer varje

månad med en detaljerad förteckning över hur mycket man

kört, samt på vilka vägar man kört. Det går att dela upp

betalningen månadsvis eller kvartalsvis.

Vägskatten betalas till Vägia.

 

Vid övergången till minuttaxor kommer Vägverket att byta

namn till Vägia. Detta företag äger vägnätet och tar hand

om avgifterna och ansvarar för betalstationerna och

vägbizzarna.

 

Konkurrens och avreglering kommer att införas efter 2 år.

Det betyder att företag som Väg 2, Vägnordia, Väglink,

SuperVäg m.fl får hyra in sig på motorvägarna och

landsvägarna. De har rätt att ha folk i betalstationerna

som delar ut egna vägbizzar.

Kunderna kommer att kunna teckna Vägavtal med de andra

företagen och kör alltid med deras vägbizzar automatiskt på

motorväg/landsväg genom att de klistrar dekaler på sina

bilar med texten "Vägavtal med xxx". Vägskatten kommer dock

inte att påverkas, utan betalas till Vägia även om man har

avtal med ett annat bolag.

I städerna äger Vägia hela nätet vilket betyder att alla

som har avtal med t.ex SuperVäg måste slå in deras

kodnummer innan de kör ut. Gör de det registreras

minutavgiften hos det förvalda bolaget. Glömmer man

kodnumret registreras nyttjandet av Vägia och en faktura

därifrån dimper ned. Konkurrenterna blir i praktiken

förmedlare, eftersom allt bestäms av Vägia. Detta kommer

att göra att priserna på landsvägar och motorvägar sjunker,

medan stadstaxorna i princip inte påverkas alls.

 

"Minuttaxor på Radio/TV"

 

Rånarpartiet anser även att dagens system med en TV-licens

som berättigar till obegränsat tittande är orättvist. Även

här beror på det på att alla måste betala lika mycket,

vilket gör att de som tittar lite ändå får betala för

storförbrukarna. Därför (med stöd av Telias uttalanden)

föreslår partiet att minuttaxor införs, förutom den vanliga

licensen. Taxorna ska vara 40 öre i TV eller

radiostartsavgift, samt 23 öre per minut dagtid och 11,5

öre per minut kvällstid. Man kommer att tvinga folk att

installera en taxameter i sina TV-apparater som en gång i

månaden kontaktar Radiotjänst och meddelar ställningen. Det

innebär att TV:n ska kopplas till telefonnätet. Taxametern

har nämligen ett inbyggt modem.

Försöker man fuska genom att inte installera taxametern,

eller manipulera den, väntar dryga böter och polisanmälan.

Kopplar man inte TV:n till telefonnätet går den inte att

använda. Mer om dessa säkerhetsfunktioner står i de papper

som Radiotjänst skickar ut då förslaget går igenom.

 

Det kommer att stå följande i materialet:

 

"Bäste Kund. Radiotjänst har, efter ett riksdagsbeslut,

blivit ålagda att införa minuttaxor på TV-tittandet, samt

radiolyssnandet. Priserna är de samma som Telias och gör

att större rättvisa uppnås. De som tittar lite på TV

slipper finansiera storförbrukarnas tittande, vilket är ett

rättvist och affärsmässigt system.

SVT/SR:s sändningar kommer att kräva taxameter efter

årsskiftet. Dessa taxametrar fås gratis hos

radio/TV-handlarna. De installeras enkelt i TV:n och har

uttag för telefonsladd. I apparaten ingår nämligen ett

modem (2400 bps) som varje månad skickar in aktuell

mätarställning till Radiotjänst. Utifrån detta produceras

fakturan som specificerar vilka kanaler man tittat på, samt

hur länge."

 

Dessa två huvudförslag kommer att följas av

rekommendationer på minuttaxor på bussar, tåg och flyg.

 

Varför vill Rånarpartiet införa dessa taxor?

 

Som nämnts anser partiet att man ska betala efter hur

mycket man använder olika saker. Det bästa sättet är då att

betala per minut. Fördelarna med detta är att

storförbrukarna får betala det de ska betala, samtidigt som

medelförbrukarna slipper subventionera. Det ökar rättvisan

och är en korrekt metod. Stöd för förslagen har Rånarpariet

av Felias chefer, som resonerar exakt som vi gör. Därför

räknar vi med att Felias anställda röstar på oss år 2002.

 

Kära Felia-älskare och andra med Felia-försvarande åsikter!

Stöd oss i kampen FÖR minuttaxorna!

Vi kämpar MOT alla som vill införa flatrate! Därför behöver

vi ditt stöd. Gå med i Rånarpariet genom att skicka in ett

vykort på adress:

 

Rånarvägen 11

Rånarboda

Postnummer: 145678990

Box: 8798033214678090521389124710875015-Rånarpartiet-321

 

Vi kommer att inviga en webbplats snart. Mer info om denna

följer.

 

MVH: Matts-Erik, kanske partiledare i Rånarpartiet.

 

Detta är som sagt vad Rånarpartiet vill införa. Jag är partiledare (kanske) om många Ma*****ons & Co anmäler sitt intresse:-)

 

Jag repeterar också det nya ordspråket:

 

EN GOD SKATT FÖRLÄNGER LIVET.

 

Dessutom upprepar jag:

 

DATORSKATT, DATORSKATT, DATORSKATT, INTERNETSKATT, 87.600, 87.600, 87.600, NER MED FLATRATE......Äh, jag tror att protesterna blir för stora:-) Får nog lansera Rånarpartiet på ett PRO-möte nästa gång, det kanske går bättre:-)

 

OBS!! Erik G, ditt förslag om den fina hastighetsskatten var mycket bra. Den är nu med i Rånarpartiets program.

 

Man ska nämligen betala 1kr/kmh/km framöver. Detta innebär att 50 km/h i 10 km kostar 500 kronor. Håll med om att datorskatten, hastighetsskatten, internetskatten, vägtaxorna, minuttaxorna på TV m.m är bra.

[inlägget ändrat 2000-09-19 20:00:42 av Matts-Erik Lindmark]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åhnej! Jag måste stämma sossarna omedelbart, för Rånarpartiets program FÅR INGEN KOPIERA UTAN TILLSTÅND!!! Jag har nämligen tänkt ta patent på alla slogans och slagord.

 

Att sossarna liknar Rånarpartiet är ju alllmänt känt, undrar bara om de tänker anamma alla mina idéer i den form jag beskrivit dem. Det blir dyrt för Persson i.s.f.

 

Nej, Rånarpartiet kommer att ha följande slogans i valet 2002:

 

Rånarpartiet - för att du älskar att skatta

 

Rånarpartiet - en god skatt förlänger livet

 

Rånarpartiet - för det dyra Internet i tiden

 

Rånarpartiet - för höga taxor på allting

 

Sedan finns ytterligare saker:

 

Jag röstar på Rånarpartiet för jag minns de billiga åren. Lite dyrare, mycket sämre. Sverige kan mindre. Med gemensamma ansträngningar kan vi införa nya skatter - datorskatt t.ex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Matts-Erik Lindmark,

 

Ni måste vara mycket dåligt informerad om infrastrukturen i Skåneland, och den i Skåne land måste vara er helt okänd.

 

Skåningar anställda i Skånskt företag i Skåne, var ju dom som kom på er ide och är nu i färd med att praktisera fult ut er ide på något som kallas för ÖRESUNDSBRON.

 

Ni skall snarast tala med detta/dessa företag om att få närvara vid deras utvärdering av objektet inför nästa objekt, så inte samma fel upprepas av skåningar.

 

Hälsningar

matssons

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Erik Gustavsson1

"OBS!! Erik G, ditt förslag om den fina hastighetsskatten var mycket bra. Den är nu med i Rånarpartiets program."

 

Tackar tackar, det är bara att betala licensavgiften på 100 miljoner till mitt konto.. eller maila mig dina kreditkortsuppgifter..

 

Jag är även villig att göra ett deal med säg 25% av intäkterna.. kalla det iMoms.

 

mvh

ErikG

TaxTech Inc

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lindmark, jag måste erkänna att jag har ändrat uppfattning om dig, i början dömde jag ut dig som en rabiat maccie, men du har ju riktigt vettiga åsikter.

 

Ge Mattsons vad han tål!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...