Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

BitComet startas när jag laddar ner något från internet


Dohmog

Rekommendera Poster

Är inte jättehaj på BitComet och mitt problem är att det startas varje gång jag väljer att ladda ner

en vanlig fil från exempelvis en internetsida, dvs inte en torrent. Antar att det är någon

inställning man ska ta bort, men vilken och var?

 

Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bitcomet gillar inte lika många trackers det finns sämre seed och leech i det:S

så jag tipsar dig om Utorrent enkelt kräver inget och funkar bra som tusan:)

 

Postar en guide(från swebits) här så du kan trimma det :)

 

[log]

DENNA GUIDE ÄR INTE AKTUELL MERA, DEN GÄLLER FRÄMST VERSION 1.5 OCH TIDIGARE!

 

Denna guide är skriven av Manaldski på TorrentBytes, orginaltråden finns här.

 

 

Klientkonfiguration med µTorrent för användare med 10Mbit eller mera (Kan också användas fast man inte har 10Mbit):

 

Ändra bara de här inställningarna, resten skall vara standard. (Engelska inställningen först, svenska översättningen inom parentes.)

 

 

På Network (Nätverk):

 

Stäng av 'UPnP port mapping' ('Aktivera UPnP portmappning')

 

Stäng av 'Randomize port each time µTorrent starts' ('Slumpa port varje gång µTorrent startas')

 

Sätt 'Global maximum upload rate (kB/s)' ('Total max. uppladdningshastighet (Kibyte/s)') till 12500

 

(Enligt µTorrent-utvecklarna finns det en automatiskt gräns för användare med obegränsad uppladdningshastighet, så det är bättre att begränsa det till din maximala uppladdningsfart.)

 

 

På Bittorrent (Bittorrent):

 

Stäng av 'Enable DHT Network' ('Aktivera DHT-nätverk') och 'Enable DHT for new torrents' ('Aktiva DHT för nya torrentar')

 

Sätt 'Global maximum number of connections' ('Total maxgräns för antal anslutningar') till 2000

 

Sätt 'Maximum numbers of connected peers per torrent' ('Antal anslutna klienter per torrent') till 250

 

Sätt 'Number of upload slots per torrent' ('Antal uppladdningsslottar per torrent') till 250

 

 

På Advanced (Avancerat):

 

net.low_cpu = false (Om du har långsammare processor än 2GHz skall du sätta 'true')

 

net.max_halfopen = 43

 

peer.disconnect_inactive_intervall = 500

 

diskio.sparse_files = true

 

 

Använd ALDRIG "Initial Seeding" (eller "Super-Seeding" som det heter i 1.5 och äldre)!

[/log]

 

Nu kommer det fungera prima om du följer det och du slippar bitcomets instabila system..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tråden flyttad till Internet - övrigt

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Gratisprogram (freeware)|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret.

 

Jag har gjort som du sa och fixat Utorrent och följt instruktionerna. Men det händer verkligen ingenting när jag försöker ladda ner en torrent.

 

Det står "Status" Laddar ned. "källor" 0 (126) "klienter" 0 (67). Är det inga som seedar eller är det nåt mysko?

Har testat ett par olika torrents, på en av dem lyckades jag få 2 (557) på klienter eller nåt likande.

 

Lyckades nu i skrivandets stund få 2 (126) källor, ned. hastigheten gick upp till 2kB/s . men är nu nere på 0. Känns aningen surt. Är det tålamod som gäller eller är det nåt vajsing?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det är inte så många som seedar =(

men om du vill ha nytt matrial snabbt rekommenderar jag private-trackers som:

Piratebits.org

Swebits.org

Takeabyte.org

Sweseeders.org/net

Softmupparna.net

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"källor" 0 (126) "klienter" 0 (67)

 

Det finns 126 seedare och 67 leechare vilket borde vara mer än tillräckligt om de låter en koppla upp sig och hämta nåt förstås.

 

Har du provat inställningar->nätverksguid->Testa om porten vidarbefordras korrekt?

 

I listen längst ner alldeles till vänster om siffrorna för den aktuella farten ska dt efter en stund dyka upp en grön virkel med en "bock" i (ibockad, förbockad, ja du förstår nog).

 

Walle^^ är inne på detta med olika trackers och jag håller med - skillnaden är helt enorm. På en av dem Walle^^ nämner får jag ofta 7-8MByte/s i nerladdning och över 1MByte/s i upload och allt startar tämligen omgående (vi pratar sekunder).

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag testar om porten vidarebefodras korrekt så verkar det inte fungera. Följande kommer upp:

[log]Welcome to the µTorrent Port Checker.

A test will be performed on your computer to check if the specified port is opened.

 

Checking port 14980 on 81.227.17.103...

 

Error! Port 14980 does not appear to be open.

 

Please see www.portforward.com for more information about how to map a port.

 

Please make absolutely sure that PeerGuardian2 or Protowall is allowing utorrent.com (72.20.34.145) in either of those programs. Those of you using ipfilter.dat should make sure the list does not include the website's IP. After making sure of this, re-run this test by refreshing the page (F5). [/log]

 

Vad/Hur gör jag nu?

 

Tack.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. kör

2. command(cmd)

3. ipconfig

4. Ta din ip-adress t.ex. : 192.168.1.?

5. skriv in din standard-gateway i internets adressfält. t.ex. :192.168.1.?

6. Öppna porten för in och ut.

7. Du måste skriva in din "lokala"Ip-adress inte din "surf"Ip-adress

8. nu e det bara att köra:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du en router/bredbandsdelare? I så fall måste du vidarbefordra en port vidare till uTorrent (den port du skrivit in i uTorrent).

 

Om du har en brandvägg i datorn t ex Windows egna) måste du se till att porten är öppen där.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en router - ja.

1. Hur får jag reda på min standard-gateway?

2. Hur vidarebefodrar jag en port till uTorrent?

3. Hur får jag reda på min lokala IP-adress?

 

Hade en kompis till brorsan som var här och fixade med routern, det är därför jag inte är så haj på den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Hur får jag reda på min standard-gateway?

start > kör > cmd > ipconfig > standard-gateway

3. Hur får jag reda på min lokala IP-adress?

start > kör > cmd > ipconfig > ip-adress

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag länkade till en site som visar hur man gör "port forward" för olika routrar, vad har det med standard gateway att göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har ju skrivit hur han ska göra, då behöver han inte kolla upp det igen.

Han ska ju in på standard-gateway adressen inte nån hemsida..

 

 

[inlägget ändrat 2006-12-11 13:56:32 av Walle^^]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att vidarbefordra en port gör man precis så som beskrivs på sidan jag tipsade om (portforward.com), det är en samling beskrivningar hur man gör detta med en mängd olika routrar, skärmdumpar och allt. Hur detta går till kan skilja sig rätt mycket åt. Se det som en mer detaljerad beskrivning av hur "öppna porten för in och ut" går till :)

 

[Edit]Kommentaren hamnade visst fel, nåja.

 

[inlägget ändrat 2006-12-11 17:52:44 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...