Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vill ha info om 3D program


Pomp

Rekommendera Poster

Hej jag har lite frågor om 3D modellering mm.

Vilket program är bäst om man vil göra tex 3D käraktärer till ett spel??? Vad kan man andvända för program till att göra spel miljöer?? osv.

Är 3D studio max bra till modellering, animering och rendering mm???

Vad andvänder de stora spelutväcklarna för program???

Snälla svara!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt är det alltid upp till vem som sitter framför datorn.

 

Inget program, hur dyrt eller fantastiskt det än är, hjälper dig att skapa om du inte själv känner dig tillfreds med gränssnittet och dessutom inser att det är du och inte programmet som skapar.

 

Jag har sett verk från gamla barndomsvänner på Imagine till Amigan som ser bättre ut än vad den skrytiga kollegan på 3D-utbildningen presterar i Maya.

 

---

 

Det tar så otroligt lång tid att till fullo behärska en teknik och ett program att det är näst intill omöjligt att rekommendera dig "det bästa" programmet eftersom jag är uppväxt med Lightwave å iom version 6 anser det överlägset allt utom möjligtvis Houdini's syn på världen... vilket såklart är min högst personliga uppfattning.

 

De stora spelutvecklarna använder det som funkar bra för dem. I vissa fall Lightwave, i fler fall MAX helt klart, i vissa extremfall MAYA vilket i mina ögon låter som en absurd miljö för low-poly-modellering ;)

 

----

 

Du får helt enkelt prova!

 

/Weyland

 

PS. angående din MAX-fråga så är MAX bra på animering medans modellerings- å renderingsbiten ligger klart lägre i nivå. Men för spelkaraktärer rekommenderar jag det ändå starkt om du har råd :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...