Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Beg-köp av "tv-spel"


Nop1

Rekommendera Poster

Undrade om någon kunde hjälpa mig att ta ett vettigt beslut...

 

Hade tänkt att köpa ett beg X-Box el Playstation2 till ungarna. (7 & 9)

 

För att piffa till det lite tänkte jag att det skulle vara "chippat" el nåt.?

 

Nåt att tänka på innan beslut?

Till vilken maskin finns bäst utbud till barn i den åldern?

Spelar väl lite själv så nåt roligt till en "mogen ungdom" också?

 

Ang X-box; Är alla med hård-disk?

 

Tacksam för svar, Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är ingen spelgalning men...

 

Den skillnad jag stötit på mellan xbox och playstation 2 spelmässigt är att på playstation kan du köra singstar (karaoke där sången registreras och bedöms), på xbox bara vanlig karaoke.

 

Alla xbox har en hårddisk från början, som kan utökas.

 

Personligen skulle jag välja en chippad konsol. Även om du inte kör med brända skivor kan det vara bra att kunna göra det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Tjena Thommas!

 

Jag har hafft både X-box och Ps2..och ska säga att X-box är bättre elle va fan smaken är som baken ;P men jag hade båda 2 och valde då ha kvar X-box eftersom den är lite modeärnare ohc man kan spara musik o massa på HDD...Sen är det så här med som du sa om du vill piffa upp den så kan du cippa den för en tusen lapp och då ska jag säga vad du får och nu har jag också tänkt på att du har bran med så detta är perfekt för din familj!

 

När du chippar den så kan du säga att du villa ha med Nitendo spelen på Hdd eftersom när du du får en hdd på 200 gb och där kan du ha mycket skoj..Själv så gjhorde ajg detta och fick med alla spel från Nitendo och där är spel för dina barn..Alla Supermario Zelda och så vidare ;P

 

Sen kan du juh lägga inn vilket spel du själv vill ha som en "Mogen tonåring"

 

Sen får du med så du kan göra vissa spärrar på spelen så att dina barn sätter på värsta kött spelet och så vidare..sen är kippet simpelt att använda,man kommer inn på en start sida där man väljer i kategorier som tex,barn spel,Film,Mina spel och så vidare och så vidare så man lätt kan använda.Men nu till det negativa :( jag kommer inte ihåg vad chippet heter men om du är intreserad så kan du juh slänga en komentar här igen så tar jag reda på det!

 

Obs på Nitendo spela så kommer 4609 spel mer så jag tror inte barnen kommer tjata efter nya spel på ett tag :P

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-12-19 10:05:10 av I <3 Quake]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...