Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Synkronisering


StaffanJönsson

Rekommendera Poster

StaffanJönsson

Jag har en dator hemma med Win2000 och en bärbar Compac med Win95. Alla mina arbetsfiler finns i ett katalogträd som heter 'arbetsfiler' och är c:a 800Mb. Detta träd finns likadant på hemma datorn och den bärbara. Jag har ett mininätverk så att jag kan koppla ihop datorerna när jag är hemma.

 

Iden är givetvis att jag skall hålla båda filträden (som bl a inkluderar outlook.pst) synkrona antingen jag har jobbat i hemmadatorn eller i den bärbara. Jag inbillar mig att 'Min Portfölj' (i Win95) respektive 'Synkroniseraren' (i Win2000) skulle vara som skapta för denna uppgift, men trots att jag plockat hem buntar med hjälpsidor så begriper jag helt enkelt inte hur jag skall göra, eller om det ens är praktikabelt att hålla två så här stora filträd synkrona.

 

Är det någon som kan bistå mig eller tipsa mig om annat program som gör detta jobb?

 

staffan

[inlägget ändrat 2000-09-15 18:42:51 av StaffanJönsson]

[inlägget ändrat 2000-09-15 18:43:35 av StaffanJönsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du lägger orginalet på din compaq så kan du använda synken i w2k för att få ner filerna till din dator hemma.

Du skulle också kunna använda Xcopy eller Robocopy. Ett annat allternativ är att kolla run på internet där finns en uppsjö freewares som löser dit lilla problem.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du använder synk funktionen i w2k så hamnar filerna under en katalog som heter csc som ligger i winnt.Tror inte detta går att ändra, vilket innbär att du måste ha 800 meg ledigt.

 

 

[inlägget ändrat 2000-09-16 19:46:35 av Luke]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...