Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flera brev till inkorgen


Frejvid

Rekommendera Poster

Hej

Jag har en kompis som när han öppnar e-posten så kommer det inte bara ett brev från en avsändare utan så länge inkorgen är öppen så rasar det in post hela tiden.

Han använder Spray e-post.Har Telia bredband. Enligt Telia så måste han skriva

smtprelay1.telia.com i utgående post när han använder en annan e-post än Telias,kan det bero på detta att det strular med e-posten.

 

/Frejvid

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad för brev rasar in? Samma brev om och om igen?

 

Vilket mailprogram?

 

Om han loggar in på kontot via webben finns alla dessa brev där då?

 

Raderar han mailen från servern när han hämtar dem?

Enligt Telia så måste han skrivasmtprelay1.telia.com i utgående post när han använder en annan e-post än Telias,

nej, det orsakar inte detta fel, det är jag säker på. Fel utgående server ger enbart att mail inte kan sändas i värsta fall.

 

Och nej - det krävs inte att man använder Telias server tror jag. Tror det går bra att logga in på andras smtp-servrar. Nu har jag inte Telia men jag tror inte de blockerar den trafiken.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Tack för svaret

Mailprogammet är Incredimail..ja det är samma brev om och igen.Jag skall kontakta honom och att han kollar på webben i Sprayboxen.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det går bra att logga in på andras smtp-servrar. Nu har jag inte Telia men jag tror inte de blockerar den trafiken.

 

Port 25 är tvärstängd, oavsett vad du skickar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blockerar Telia kontakten med utomstående SMTP-förmedlare? Det är väl upp till SMPT-servern att godkänna eller neka dig som avsändare!

 

Trodde de enbart stoppade privata SMTP-servrar inom egna nätet och inte att jag ex.v. använder mig av Gmail SMTP.

Att använda Gmail SMTP har ju en trevlig fördel om man gillar att spara alla mail man skickar via ett mailprogram även på webben. Alla mail du sänder via ett inlogg på SMTP-kontot sparas i det kontots utbox hos Gmail.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte kontakta någontin på port 25 som ligger utanför telias nät, och du kan inte heller kontakta någonting in i telias nät på port 25.

 

Port 25 är tvärstängd, åt båda hållen. Utgående mail _måste_ gå via deras relay-server.

 

Vad jag vet, har inte Prolane-abonnemangen den här begränsningen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:thumbsdown:telia:thumbsdown:

 

Har Gocalnet och inga problem med att komma åt gmails SMTP.

Bara dumt av Telia att blockera denna port UT ur nätet.

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...