Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med Mitac MIO P550 och Skype


Er0x

Rekommendera Poster

Tjena!

Letat efter ett svar på mitt problem, men ej lyckats hitta något så hoppas ni kan hjälpa mig.

 

Jag köpte en Mitac MIO P550 för några veckor sen och har nu installerat skype på den.

 

Det funkar utmärkt att logga in och ringa upp kontakter osv, men det blir ett missljud hos dom jag pratar med (ett pipande ljud, ungefär som ett gammalt modem fast ett mycket ljusare pip). Någon annan som upplever samma problem eller kan det vara min enhet som är sönder?

 

Jag trodde först att det kunde vara någon typ av rundgång då mic och högtalare sitter hyffsat nära varandra, så jag provade att koppla in ett BT headset, men problemet kvarstår. Dock fick jag inte headsetet att fungera korrekt, dom kunde höra vad jag sa, men jag kunde inte höra vad dom sa.

 

Någon som har någon ide/lösning?

 

Mvh

//Er0x

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Hej Er0x,

 

Jag köpte en MIO P550 i våras och har precis samma problem som du har skrivit om. Jag har tyvärr ingen lösning men skulle vilja veta om det löste sig för dig på något sätt. Jag har provat med headset och det funkar att höra åt båda hållen men motparten klagar på ett väldigt irriterande pipljud.

 

Mvh

Peppe*

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Peppe*

Tyvärr fann inte jag heller någon lösning på problemet, så nu ligger min P550 i någon låda och skräpar som så mycket annat.

 

Finner du en lösning på problemet så får du gärna skriva det här. =)

 

//Er0x

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...