Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ändra startsida för mobil


tengil1

Rekommendera Poster

Varför har alla mobiltillverkare förinställt startsidan för mobilt internet? Jag är trött på att alltid logga in till en risig startsida!

 

Någon som kan hjälpa mig att ändra startsida (tror att man måste lura systemet)?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror antagligen på telefonmodell. På min Siemens M65 så kan jag ställa in att inte gå till nån startsida, inte riktigt vad du vill men bättre än inget.

 

Annars finns opera mini om du har en mobil med java. Den har ingen startsida på vanligt vis, istället har den en menysida där du antingen kan välja att gå till en adress, söka med diverse sökmotorer eller gå till nåt av dina bokmärken.

 

Du kan ladda ner opera mini genom att gå till mini.opera.com med webläsaren i din mobil. Eller om du vill ha senaste beta versionen istället så går du till beta.mini.opera.com

 

[inlägget ändrat 2006-11-27 17:50:41 av Helgon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm mini.opera var rätt intressant, tack för förslaget...

 

Jag skulle dock fortfarande vilja optimera min mobil genom att kunna använda snabbknappen för internet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte mobiltillverkarnas fel, det är operatörerna som styr sina kunder. Det är inte bara startsidan de kan styra, de kan ändra i menyer, lägga till/ta bort funktionalitet m m.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis, men eftersom dom kan ändra i menyerna så borde vi kunna göra det.

 

Visst borde man kunna skicka inställningar till sig själv, som när man får wap inställningarna skickade. För några år sen hade jag ett datorprogram som gjorde det möjligt att skicka bilder och sms via datorn, gratis. Kommer inte ihåg vad det heter men ett liknande skulle nog fungera i det här fallet också...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej.

 

De kan förse telefonerna med sin egen version av telefonens firmware, det är inget man kan ändra i själv.

 

Fotnot: Det är ju inte omöjligt men kräver väldigt ingående kunskaper i hur telefonens inbyggda programvara (formware) är konstruerad. Det har inget alls att göra med att ändra inställningar. Just startsidan kanske är en inställning men det kan ju också vara så att den firmware man har inte längre har möjligheten att ändra startsidan. Allt är möjligt :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...