Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Slocknande skärm


Obbla

Rekommendera Poster

Hej,

jag har precis fått hem en hem-PC från jobbet. Det är en Pavilion 4490se och till den en Samsung Syncmaster 204B (20").

 

När jag nu har kört den lite har jag problem med att skärmen blir svart lite slumpmässigt. Typ den blir svart 1 -5 s och sedan kommer bilden tillbaks. Det sker dock bara när jag kör via DVI och när jag använder maxupplösning 1600*1200 (iallafall vad jag hittills noterat) om jag kopplar det via VGA ingången på skärmen (via medföljande adapter) så fungerar det.

 

När jag nämde det för en kompis sade han att han hade hört ngt om just de problemen med DVI och att det skulle vara ngn inställning men han kunde inte komma ihåg vad. Är det någon annan som stött på dessa problemen? Hittat ngn lösning?

 

[inlägget ändrat 2006-11-25 22:18:30 av Obbla]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej obbla, jag verkar ha samma problem, att skärmen blir svart i någon sekund slumpmässigt. Själv har jag en syncmaster 931bf (19") och jag kör oxå på högsta upplösningen (men i mitt fall 1280 x 1024 på 70hz) men jag har inte märkt av det när jag spelar spel. Det ända jag kan tänka mig är att skärmen blir svart någon sekund för att automatiskt justera bilden så att den blir så centrerad som möjligt och hamnar så långt ut i kanten som möjligt

 

[inlägget ändrat 2007-01-08 10:50:16 av Malborn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...