Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

foto


roger_malmö

Rekommendera Poster

När man köper ny skrivare finns det ofta med ett enkelt program där man kan montera in bilder och göra en del små justeringar, jag har ex canon photo record , finns det något mer avancerat med fler inställningar för bildkvalité osv ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns ju högvis med bildredigeringsprogram.

 

Gratis: GIMP.

 

Billigt: Adobe Photoshop Elements, Paint Shop Pro.

 

Dyra: Photoshop, Painter.

 

Bara för att nämna några...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo , men är lite ute efter att storleken på bilderna justeras automatisk när du väljer pappersstorlek eller vilket håll bilden skall skriva ut på.

Säkert jag som är okunnig , men finns liknande möjlighet i tex photoshop ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat Irfanview? Det är gratis och har en mängd olika möjligheter just gällande utskrift.

 

Vad är det du vill göra mer exakt? Photoshop känns som att skjuta mygg med kanonkulor om det bara handlar om att skriva ut en redan färdig bild...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Photoshop känns som att skjuta mygg med kanonkulor om det bara handlar om att skriva ut en redan färdig bild...

hehe, jo kanske , men jag har hittat en del gamla svart/vita bilder fån ungdomens dagar, dom är små i orginal och jag vill dra upp dom så långt det går och justera skärpa osv för att få en bra utskrift , bilderna kan vara lite illa åtgångna på vissa ställe så då passar lagningspenslen utmärkt i Ph

Har skaffat en ny skrivare Canon Pixma 4300 och bilderna blir lite mörka vid utskrift tycker jag trots att orginalbilden ser ljus ut

 

[inlägget ändrat 2006-11-24 19:24:30 av roger_malmö]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pja har du redan Photoshop så är ju det förstås ett utmärkt val.

 

Men då förstår jag ursåprungliga frågan ännu mindre, om du redan har Photoshop, vad är det du saknar?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...