Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Frågor innan köp av AGP-grafikkort


Foppah

Rekommendera Poster

Om man har en PSU på 350w och sedan är intresserad av att köpa ett grafikkort som rekommenderar 400w, hur vet man då om det fungerar eller ej? Jag har två hdd, en dvd... Moderkortet är: ASUS P4C800 DELUXE med CPUn: INTEL P4 Northwood 2.8GHz HT...

 

Funderar på att köpa grafikkortet: MSI NX7600GS-TD512Z (AGP8x). Sedan har jag en till fråga om hur man vet om grafikkortet är 3v eller 1.5v? Mitt moderkort klarar bara 1.5v enligt manualen. Har läst på grafikkortets hemsida utan resultat.

 

[inlägget ändrat 2006-11-20 13:02:59 av Foppah]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man har en PSU på 350w och sedan är intresserad av att köpa ett grafikkort som rekommenderar 400w, hur vet man då om det fungerar eller ej?

Det kommer funka lysande om bara nätagget håller tillräckligt hög kvalité. Jag har bl a ett Enermax 350W som klarar tyngre belasning än det egentligen är specat för! Det har utan problem och på ett mycket stabilt sätt kunnat driva en A64 3400+, 2GB RAM, grafikkortet GF 6800U m m och detta var nog framförallt tack vare att det kunde leverera 26A på 12V.

 

Det borde funka för dig om nätagget klarar åtminstone 18A som absolut minimum, även om kring 22A mycket hellre är att föredra.

 

Sedan har jag en till fråga om hur man vet om grafikkortet är 3v eller 1.5v? Mitt moderkort klarar bara 1.5v enligt manualen.

Gamla kort för agp-2x använder 3.3V, agp-4x 1.5V medan vid agp-8x är spänningen inte högre än 0.8V.

 

agp-8x är samma sak som agp 3.0 vilken är bakåtkompatibel med äldre standarder, således funkar grafikkort tillverkade för att klara -8x även i äldre moderkort. Du ska således utan problem kunna använda ett helt nytt agp-kort i ditt agp-4x-moderkort.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...