Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HTML-formaterad text


Fnulf

Rekommendera Poster

Håller på att lära mig flash... eller, jag kan en del, men jag är inte så haj på actionscripts och sådant. Mitt problem är att jag vill ha in en extern html fil som dynamisk text, för det ska väl gå?

 

Jag får in texten, men texten formateras inte som det är angivet i html-filen utan blir enligt textrutans egenskaper.

 

Detta är säkert jättesimpelt, men jag har sökt runt jättemycket men inte hittat något vettigt svar så jag skulle vara tacksam för hjälp här.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad använder du för html-formatering? HTML-stödet i Flash är extremt begränsat och följer inte senaste standarden särkillt väl heller.

 

Här hittar du de taggar som flash 8 stödjer:

http://livedocs.macromedia.com/flash/8/main/wwhelp/wwhimpl/common/html/wwhelp.htm?context=LiveDocs_Parts&file=00001459.html

 

/Mirandir

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde bara fetstil och lite enklare grejer för att se om det funkade. Men jag gjorde det i Dreamweaver, så det kanske är som du säger att det måste vara de äldre formuleringarna. (Nu krånglade länken du gav mig så jag såg inget där, ska kolla vidare när jag kommer hem från jobbet)

 

Men jag läste nånstans att genom att man kan länka in externa html-filer så kan man formatera texten med CSS, men det kanske inte är sant då?

 

En annan sak som hände var att alla taggar som låg innan själva texten gjorde att texten hoppade ner så många rader som taggarna låg på, vilket inte är så himla praktiskt kanske.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det är en annan trixig sak med HTML i Flash. Flash tolkar även radbryten i dokumentet som radbryt inte bara <br>.

 

Det går att formatera text med CSS. men det är samma säk där. Stödet är rätt så begränsat jämfört med en browser.

 

kopplingen till CSS-dokumentet sker dock inte i HTML filen utan i Flashkoden.

 

/Mirandir

 

[inlägget ändrat 2006-11-20 10:44:27 av Johan Karlsson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...