Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med Adobe Photoshop Elements


sanoka

Rekommendera Poster

alltå att länka en text.. typ som man göra hemsidor...Tillexempel om skriver i meny (kontakt).. och sen länka den tillexempel till www.google.com

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaa.. men jag har gjort min hemsida i photoshop .. men jag vet inte men man kan länka texter i photoshop

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det närmaste jag kommit att göra en hemsida i photoshop är att använda ImageReady för att stycka upp en bild i smådelar med rollovers och sånt. Är det det du gör?

 

Ska säga att jag inte använder Elements utan vanliga photoshop, det kanske förklarar varför jag inte riktigt förstår vad du pratar om :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bra tips.. jag ska försöka med imageready... har du msn så kan chatta på msn om sånt... jag tycker om att prata om design och hemsidor.

 

[inlägget ändrat 2006-11-16 23:08:59 av sanoka]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ImageReady var väl inte riktigt menat som ett tips :)

 

Jag tycker man ska fixa bilder i t ex Photoshop/ImageReady/Elements men själva websidorna i ett program som är gjort för just det. I dessa program kan man fixa allt sånt där som länkar och en massa annat.

 

Nå, i ImageReady markerar man det lager man vill sätta en länk på och skriver in URL:en i fliken "slice", där finns det en ruta med namnet "URL".

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...