Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp!! Inte ens efetr en formatering försvinner viruset


Thewiruz1

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har ett problem jag inte klarar av att knäcka själv!

Jag fick en dator i förrgår som va fruktansvärt infekterad av åtminstone ett riktigt elakt virus,Jag vet inte vad det är för virus eftersm den äter upp mitt virusprogram hela tiden,(NOD 32) fail to initialize .... och en massa moduler så som monitor osv.

 

Jag insåg att det enda va att formatera skiten!

Men till min förvåning så efter formateringen så är viruset tillbaks nu ännu elakare.

 

Jag har inte ens kopplat in Internet på den innan det börjas.Ligger den i bios och väntar eller vad är det frågan om?

 

Windows XP SP2 är orginal och jag har kört det på mina 3 datorer jag har här hemma

 

NOD32 har jag på 2 andra av mina datorer så inget av dessa är infekterade från början.Hur i helike får jag bort viruset när det inte funkar med en formatering ens?

 

Tjejen som äger datorn har kört utan innan och som jag befarade så är det det värsta jag sett.och jag har haft det mesta kan jag tillägga.Kan inte ens få hem Spybot eller installera onlinescan får det nekas på nåt skumt sätt

 

mina virus uppdateringar försvinner men jag har den senaste uppdateringen säger NOD32 innan det börjar försvinna moduler

 

 

Vad händer??

 

Datorn är en Pentium 3 compaq presario

 

Och går jag ut på internet så kommer det miljoner popupfönster,Totallt spammad

 

 

Behöver verkligen hjälp för det här är över mitt förstånd

 

Kan tillägga att inte ens i felsäkert läge kan jag göra nåt!! Den äter upp moduler till virus programmet i felsäkert läge samt blockerar den viktigaste installationsfilen till NOD32.Nåt med kernel...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Ligger den i bios och väntar eller vad är det frågan om?

 

BIOS-virus skulle radera informationen i BIOS. Var rätt många år sedan nu sådana virus fanns i omlopp.

 

En sak, har du verkligen formaterat så du inte bara installerat över den befintliga installationen?

 

Vid en formatering försvinner allt. Där ska inte finnas något kvar alls.

 

På märkesdatorer kan det där vara lite knepigt. Man får läsa informationen noga innan man börjar en ominstallation, så att det inte bara installeras över befintlig. Jag har blivit lurad flera gånger när jag hjälpt folk, som har märkesdatorer. Trodde att jag formaterat, men sen visade det sig att alla gamla program ligger kvar. Får börja om igen.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helt säker (100%) på att jag formaterat hårddisken totalt,Har tillåmed tagit bort alla partitioner och partionerat om datorn,Innan fanns bara C:

 

Nu tog jag bort den helt och gjorde istället 2 ,En C: och en D:

 

Sen formaterade jag C: och kollade.Där fanns 3 mappar i Rooten

 

Documents and Settings

Program

WINDOWS

 

Jag ändrade i mappalternativ så jag ser systemfiler samt dålda filer.

 

Som sagt jag har fixat datorer i 7 års tid och det här går jag bet på!

 

Det har alltid fixat sig efter en formatering men nu hmmm

 

ingen mapp är delad heller vilket brukar vara ett problem

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ladda hem HijackThis:

 

http://www.majorgeeks.com/download3155.html

 

Installera,kör,scanna,spara loggen i en egen mapp,men inte på

skrivbordet.

 

I ditt svar bifogar du HijackThis-loggen så här:

 

Tryck på LOG-knappen i besvara-fönstret

Klistra in loggen

Tryck på LOG-knappen igen

 

Så kan någon av experterna här på forumet ta en titt på loggen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:D ja gärna om den startat så

 

Jag har efter många försök fått bort ca 39 virus,Nu vet jag inte hur många olika det är men jag kunde inte spara logfilen eftersom allt verkar rasa samman.Notepad,utforskaren,jag you name it

 

Nu tycker jag mest det är komiskt,satt och skrattade hela kvällen igår,Känner sig som en rookie när man inte ens efter en formatering får bort skiten

 

Startuplist(programmet) verkar hänga sig.Samma med Hijackthis

 

Jag får medelande om att Spybot seach and destroy blir modifierad mot sin vilja,Mitt antivirusprogram fick jag att fungera men sen dog det

 

Vet att det är ett virus som heter Smitfraud.C tror jag det stavas

 

Och ja en hel del annat

 

Har någon nåt råd hur jag ska göra ?Menar OM jag inte kopplar den till nätet,Gör en formatering,Installerar allt på nytt.Då kommer problemet

 

Måste ju koppla upp mig för att uppdatera virusprogrammet samt Windows.Har inte hittat så jag kan uppdatera via LAN vilket gör det här besvärligare än vanligt.Har NOD32 2.51

[inlägget ändrat 2006-11-13 09:10:12 av Thewiruz1]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...