Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Färglaser för högst 4500:-


Greyhame

Rekommendera Poster

Har letat igenom äldre trådar på detta forum, och läst de tester jag kunnat komma över vad gäller färglaserksrivare för hemmabruk. De flesta tester har antingen några år på nacken, eller ger motstridiga uppgifter.

 

Jag har tänkt spendera maximalt 4500:- på en färglaserskrivare. Denna skall användas hemma hos mig, där jag skriver ut mycket. Mestadels textdokument innehållande bilder (härav färgkravet), av typen artiklar av olika slag. Jag satsar itne på att skriva ut mina färgfoton på den.

 

Mina krav, i prioriteringsordning, är som följer:

 

(1) Ekonomi - det ska vara billigt att skriva ut, beräknat på pris per sida. Såvitt jag förstår är många av de billigare skrivarna utrustade med toners som bara räcker för 1500-2000 sidor, vilket jag tycker låter väldigt lite.

 

(2) Snabbhet - det skall vara en markant skillnad gentemot min nuvarande lilla Canon i350, både på färg och svart-vita utskrifter.

 

(3) Kvalité - det skall vara snygga text-utskrifter av god kvalité.

 

 

Jag har spanat lite på HP 3600 som fått bra kritik, ffa för sin goda skrivarekonomi. Denna kostar dock runt 5000:- vilket är snäppet för högt egentligen för mig. Därmed undrar jag om någon kan rekomendera en skrivare i den något lägre (eller mycket lägre?) prisklassen. Vore toppen!

 

Mvh,

Kristofer

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I Mikrodatorn nr.14-06 finns ett test med billiga laserskrivare. Där vinner Samsung CLP-650N (5875,- Kr) och Canon LBP-5000 ( 2938,- Kr) utses till bästa budgetval. Båda anses vara ekonomiska och ge bra textutskrifter.

En titt på pricerunner ger dessutom följand resultat: http://se.pricerunner.com/computing/peripherals/printers/details?saved_products=0%2C583689%2C559237%2C519249%2C519256&c_519256=519256 . (En Samsung CLP-650N kanske?)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Även om skrivaren kostar 1:- kan det bli dyrt.

 

Kolla priset på tonerkassetterna - finns alternativ till originalet?

Skrivaren är tyvärr den lilla kostnaden - det är förbrukningen som kostar.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...