Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Photoshop help


Grains

Rekommendera Poster

Hej. Jag skulle vilja veta hur jag skulle kunna bära mig åt för att göra flammorna[sE BIFOGAD BILD]. Vad för metod och verktyg rekomenderas?

 

Stort tack på förhand!

 

[log]Texten lyckades jag fixa genom att ta ta "Blending Option -> Stroke(white)" och sedan "merge layer"(lägga ihop) med ett tomt lager och sedan göra en "Blending Option -> Stroke(blue)" igen[/log]

 

//Templar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade nog försökt använda mig av Pen Tool, där du via väl valda ankarpunkter kan få till den typ av kurvor flamman innehåller.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökt massa nu me Pen Tool men förstår mig inte riktigt på den tror jag. Den fyller i allt som är i mitten och när jag är klar så lyckas jag inte göra något med mönstret man skapat. Svårt o få helt exakt också.

Sedan kanske jag skulle nämna att anledningen till att jag vill göra det är för att få en likadan fast MYCKET högre kvalite. Om ni kollar på bifogad bild så är kvaliten något enormt låg. Vill ha det överdrivet runt. Är kanske hopplöst om man inte är riktigt duktig eller finns det lite trix man kan använda sig av för att få det att se riktigt bra ut(inte bara lite blur effekt......)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt o få helt exakt också.

Mm, jo jag vet, jag suger på Pen Tool, får det heller aldrig som jag vill ha det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har gjort en bana finns den sparad som en bana. Gå till den fliken (brukar finnas tillsammans med kanaler och lager), dubbelklicka på arbetskopian och spara den.

 

En bana kan man utan problem ändra storlek på om du vill ha en större bild, kvaliteten ändras inte.

 

Välj en pensel du vill använda, aktivera banan och välj "stroke" (en av de små symbolerna längst ner på banfliken), då kommer banan att målas med den pensel du nyss valde. Av gammal vana brukar jag se till att göra det på ett nytt, tomt lager, på så vis kan man sen använda lagereffekter om man vill, flytta runt, ändra storlek m m.

 

Om du redan har flammorna som en bild kan du öppna den bilden och välja "magnetiska banverktyget". Den kommer då att hjälpa dig att följa konturer så banan konstruerar sig i princip själv.

 

[inlägget ändrat 2006-11-09 09:40:44 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag la på mängder av effekter men bilden blir inte så skarp som jag vill ha den, några tips? Sedan undrar jag hur man vänder(om man kan) på bilden så att den blir spegelvänd så att jag får en likadan på andra sidan...

 

edit: Fick ut nuvarande bilden med hjälp av "magnetic lasso tool" =)

 

[bild bifogad 2006-11-09 18:25:23 av Templar]

[inlägget ändrat 2006-11-09 19:13:55 av Templar]

883963_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ingen aning om hur du har gjort det där men det ser ju förskräckligt ut :)

 

Konstruera en bana, välj en pensel, välj "stroke path". Det ska se exakt lika skarpt ut som t ex det blåa runt texten.

 

Hur ser din bana ut? Aktivera den och ta en skärmdump (så man ser själva banan).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde så nu men det blev inte heller det helt klockrent. Gjorde markering(Kontruerad bana right?) och sedan "stroke path". Men pathen blir nu inte alls så som den borde vara. Hur skall jag få den mer som jag vill? [se Bifogad Bild]

 

[bild bifogad 2006-11-10 01:48:03 av Templar]

884063_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kommer jag att låta som en skolfröken :)

 

Lär dig hantera banverktyget!

 

Här är min bana (inte riktigt färdig)... Se bild...

 

[bild bifogad 2006-11-10 02:26:51 av lizardKng]

884064_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DAME. Något sjukt snyggt gjort där. Testat 2 ggr nu o härma och det blir bättre o bättre. Några gånger till så är det nog perfekt. Tusen tack :D

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varsågod och tack för poängen :)

 

Jag kollade på den du bifogade ovan - när du sätter en ny punkt ska du klicka och sedan dra iväg kontrollpunkterna direkt för att få mjuka kurvor. Sätt så få kontrollpunkter som möjligt, justera istället kurvan genom att i efterhand justera de "handles" som finns parvis till varje kontrollpunkt. Lycka till, du får väl skicka in resultatet när det blir klart?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...