Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikkortet 2006 !?!?


Basti4n

Rekommendera Poster

När jag spelar ett spel Te.x Cs 1.6 Så startar datorn om sig. varje gång jag startar ett spel typ. och Ibland kan jag spela några minuter men sedan så startar datorn bara om sig?? lr typ när jag har en del program öppna o lyssnar på musik sen så kan datorn helt plötsligt bara starta om sig. Verkar som om den överbelastar sig så det händer nått,så den startas om. Nån som har ett bra svar på varför?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du får upp en ruta när datorn startats om där det står "Datorn har återställts efter ett allvarligt fel" så ska du gå in i start-->högerklick på den här datorn--->egenskaper--->fliken avancerat--->klicka på inställningar under start och återställning--->bocka ur starta om automatiskt under systemfel. Nu kommer inte datorn startas om utan du får istället blåskärm. Det du ska notera är vad som står längst upp, sen nästan längst ner en rad med siffror efter STOP och ev. också ett filnamn under siffrorna. Forumets experter kan nog hjälpa dig att tolka det som står.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kom upp en blå bild. Det står DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

 

Bredvid "STOP" Står det 0X 00000 o bara massa 0:er

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får det felet när jag har ändrat tiderna för mitt RAM minne. (klockat det lite kan man säga)

 

Kan vara så att det är strul med dina minnen, kolla dem med något program.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad menar du med "ändrat tiderna för mitt RAM minne" ? Tro du att det går om jag köper ett nytt grafikkort? Lr om du har nått namn på Prog. Man kan kolla med? vart ändrar man tiderna isånnafall?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte detta har med ditt grafikkort att göra.

 

Kolla att ditt nätagg är tillräckligt kraftfullt samt kör en koll av dina minnen.

 

 

De tiderna jag ändrar ska du normalt inte peta på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer det fram ett filnamn under STOP-raden?

I så fall kan det filnamnet avslöja om det är en drivrutin som behöver uppdateras i datorn. De vanligaste orsakerna till felet DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL är en felaktig drivrutin eller trasigt RAM-minne i datorn.

 

Du kan se till att du har den senaste drivrutinen för ditt grafikkort installerat. Eller om du har den senaste pröva med en äldre variant.

 

RAM-minnet testar du med ett minnestestprogram, t ex ett av följande:

http://www.memtest86.com/

http://www.memtest.org/

http://www.ultimatebootcd.com/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det kan vara. Det händer att det är fabrikationsfel på minnen eller så kan du ha hanterat minnet vårdslöst när du stoppade i det och utsatt det för statisk elektricitet.

 

Började omstarterna dyka upp efter att du satt i det nya minnet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej dom bröjade en bra bit innan faktist.

 

Den här texten får ja upp under "STOP"

 

p17.SYS-Address Ba08FC06 Base at Ba08e000 Datestump 3f+3c7b4

 

På börjar dumpning av fysiskt minne står det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det kan väll inte vara det som är felet sp, gör att datorn startas om när jag startar ett spel??!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, spelet använder ljudkortet och ljudkortets drivrutiner innehåller ett fel (bug) som får Windows att krascha.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja nu funkar det..Hoppas bara att det fortsätter att funka utan att startas om =) tack så mkt för hjälpen.

[inlägget ändrat 2006-11-06 18:39:24 av Basti4n]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...