Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem, kan inte kolla på film på datorn.


Mikey_Yeah

Rekommendera Poster

:thumbsdown:Jag har ett oerhört störande problem, vet ej om det kan bero på något fel i datan eller något virus. Har dock sökt igenom datorn på virus och hittade bara någon trojan som togs bort med detsamma.

Problemet är så att jag inte kan kolla på film på datorn. När jag försöker spela upp en film, eller nästan i själva verket bara hantera en filmfil, så hänger sig hela videoprogrammet och nästan hela datorn. Det spelar ingen roll vilket videouppspelningsprogram jag använder mig av, alla blir de likadana.

 

Jag har alltid kunnat kolla på film tidigare men efter att jag köpte ett nytt grafikkort och installerat denna har det tydligen slutat fungera. Jag kan spela osv helt smärtfritt, men när det gäller att kolla på film fungerar det inte alls.

Jag har laddat ner nya, bra codecs. (K-Lite Codec Pack)

Jag har testat installera om grafikkortet. Inget fungerar.

 

Snälla ni hjälp mig, detta gör mig frustrerad!

 

Btw, grafikkortet är ett Leadtek GeForce 7600 GS.

 

Tack i förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem som du när jag körde med en ny drivrutin. Men kolla om det funkar med nån gammal drivrutin om du har nån. För mig fixade det sig när jag sen installerade nya chipsetdrivare till min AGP-port. Då gick det för mig med nya drivers också till grafikkortet. Chipsetdrivare kan du hämta på chipsettillverkarens hemsida.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej tackar. Ska försöka med detta och hoppas på att det ska fungera. Jag ska alltså installera en lite äldre drivrutin för grafikkortet och kanske pröva att installera nya chipsetdrivare till min AGP-port också. Vet du var man kan hitta sådan information?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan använda programmet cpu-z för att veta vilket moderkortschipset du har:

http://www.cpuid.com/cpuz.php

 

Men det är ju inte säkert du har AGP du kanske har PCI-e och i så fall laddar du nog ner nåt som det står PCI-e med. Fast har du en äldre dator så brukar det vara AGP men är din dator rätt så ny så har du troligtvis PCI-e. Men annars står det antagligen på förpackningen till grafikkortet om du har kvar den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...