Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Acer aspire 5024 bluetooth drivrutiner


kille28

Rekommendera Poster

Hej,

 

Fick inte bluetooth som var förinstallerad att fungera så jag tog bort drivrutinerna, men nu kan jag inte längre hitta dem.

 

Har letat överallt och hittar inget på skivorna heller.

 

De hette Widcomm men det verkar vara stora problem med detta och XPs egna, det har jag hittat men själva druivrutinerna hittar jag inte.

 

Kan någon hjälpa mig?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du går till

 

http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html

 

Under rubriken

 

Acer Communication Components

 

Den understa Acer Bluetooth

 

Sen vilken av dem du har vet jag inte men om du går in där och läser så står det

 

# MS Windows Drivers

There is no updated driver available. Please use the driver shipped with your Bluetooth Adapter.

Note: You can contact us if you have lost your driver CD.

 

Det står lika på allihopa.

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

Det verkar inte fungera med de heller då det är avsett för USB bluetooth, alltså en dongle eller vad det heter. Har provat den sista i lista och den hittar inte enheten (usbn).

 

Min BT är inbyggt osv

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, har bara mailt butikens support utan svar.

 

Ska prova där oxå.

 

Inga andra tips, driver mig till vansinne att det inte följer med sånt här på en cd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FAQ Det enda jag hittade för nyare Acer Aspire

 

Bluetooth is not installed from the start

 

 

 

Problem:

 

After pressing the Bluetooth activation button there will appear an installation procedure. What is to do?

 

Solution:

 

These TM800 models which have bluetooth integrated need the manual installation of the bluetooth driver after activation with the button. For that purpose the new System cd SD.T2502.003 must be inserted into the cd rom and the installation process on the screen will be started with a click on OK. The drivers will be found automatically on the CD. After driver installation the Bluetooth utility software must be installed. It is to be found on the System cd in drivers\WinXP\Bluetooth. The Setup program must be executed. After that the Bluetooth function can be used.

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min var tyvärr installerad redan och jag vill inte återställa hela systemet med deras skivor för att få tillbaka drivrutiner för Bluetooth.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du återställer inte systemet. Du installerar Bluetooth vad jag kan se. Det står inte att du installerar om systemet.

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas inte det, men vilken skiva pratar de om, jag har en Appluication CD med lite brännar och musikprogram och sedan Restore CD och Win XP Home samt en CD för Norton.

 

Jag undrar då vilken de har gömt BT drivisrna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får utforska :)

Använd sök kanske, borde gå fortast. Mappen skulle ju heta bluetooth

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

[inlägget ändrat 2006-10-30 08:31:16 av Datamilla]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo jag får göra det, men det underliga är att när den var installerad vid leverans så funkade det ändå inte att hitta enheter pga konfliktsproblemet som SP2 ger.

 

Så även om jag hittar drivrutiner är det ett himla jobba att få det att fungera. Vet inte ens hur.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så även om jag hittar drivrutiner är det ett himla jobba att få det att fungera. Vet inte ens hur.

 

Jag har personligen ingen aning. Det enda bluetooth jag har är på telefonen och där använder jag det inte.:)

 

Finns säkert någon annan proffsig som kan hjälpa dig med den biten.:)

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hej!

Jag har exakt samma problem med drivrutinerna för BT. Jag har fightats med acer supporten i nästan ett halvår nu. Det som krävs för att köra BT på 5024 är Acer power management som inte finns på skivorna som ingår. Den får man ladda ner på acers hemsida. Det verkar som om inte acer supporten själva vet vilka drivrutiner som används eftersom det enligt dem är mycket ovanligt med BT på 5024.

 

Ska jag vara ärlig så vet jag inte heller vilka drivrutiner som ska användas. Om kan aktivera BT genom knappen på framsidan, borde du kunna använda windows default drivers.

 

Efter att jag hade installerat acer power management så funkade min bluetooth i ca 4 veckor.. sen slutade den fungera igen. Vad som gjorde att den slutade fungera vet jag inte heller. Varje gång jag trycker på BT knappen på framsidan, visas "no device" på skärmen. Har provat allt för att få det att funka...

 

Klaga hos acer supporten du med, så kanske dom inser att problemet inte är så litet. Har sett mängder med trådar från linux användare, som inte får bt att funka för att det kräver en programvara för att aktivera modulen.

 

Medela mig hur det går....

 

/Lars

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...