Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Listruta till textruta


Ech

Rekommendera Poster

Jag har en listruta i ett formulär, från detta formuläret skapar jag en rapport.

Kan jag på något sätt ordna så varje post från listrutan visas i en textruta för sig på rapporten?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog förklara lite mer. Listrutan innehåller ett antal olika värden. Hur har du fyllt listrutan, från någon tabell?

 

I rapporten skall alla möjliga valen i listrutan skrivas ut? Jag förstår inte vitsen med att visa det du inte valt eller har du multiselect i listrutan?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Listrutan innhehåller 3 kolumner, och antalet rader kan variera från 1-5.

 

De rader som visas i listrutan har ett gemensamt idnr.

 

Problemet jag har är att listrutan kan ju bara visa text/data på 1 rad, det jag vill visa i rapporten är den fullständiga texten/data i en textruta, och där varje rad har en egen ruta.

 

Är det mycket text så kan man omöjligt få in detta i en rapport där visningen sker på 1 rad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kvar min mailadress kan du skicka mig databasen. ZIP:a den bara. Jag har lite svårt att se vad du vill ha ut på rapporten och hur du skapar den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag tolkar problemet rätt så kan du lösa det.

Lyft upp alla kontroller utom 'Datum' och 'Beskrivning' från Detaljavsnitten till Sidhuvudet som du nog måste göra högre. Krymp sedan Detaljavsnitt och sidfot till minsta nödvändiga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...