Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera 2 st nätverkskort


edvin

Rekommendera Poster

Hej!"

 

Jag har ett problem. Jag har en dator där jag kör Windows Server 2003. Det har fungerat jätte bra men nu har jag gjort en modifiering.

 

Jag hade förut ett vanligt nätverkskort som jag använde som jag kopplade datorn till min Routler med via kabel. Jag ställde in följande inställningar på nätverkskortet (jag kör med domän inloggning på klienterna)

 

IP adress: 192.168.1.10

Nätmask: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.1.254

 

DNS 1: 127.0.0.1

DNS 2:

 

Allt funkade kanonbra.

 

Nu är det så att jag har gjort om lite och ansluter trådlöst till ett trådlöst nätverkkort med alla klienter utom en som fortfarande är trådbunden via en switch och inte Routlern. Då har jag gjort följande inställningar på det trådlösa nätverkskortet.

 

IP adress: 192.168.1.11

Nätmask: 255.255.255.0

Gateway: 192.168.1.254

 

DNS 1: 127.0.0.1

DNS 2:

 

Men detta fungerar inte. Jag kommer fortfande bara åt servern med datorn som ansluter med TP kabel. Ändrar jag inställningar på det nätverkkortet till att det tilldelas adresser så fungerar den trådlösa uppkopplingen till nätverket men inte den trådbunda. Hur går jag till väga för att ställa in detta så att alla datorer når nätverket oavsett om de ansluter med TP kabel eller Trådlös.

 

Mvh

/Edvins

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta hjälpte dock inte. Jag tog bort Gatwayen helt och hållet på det trådbunda nätverkkortet. Detta meför att datorer som ansluter genom switchen inte har några som helst problem att komma åt servern. Men att de som anstluer med trådlöst inte kommer åt servern.

 

Hur skall jag gå till väga för att lösa detta?

 

Tacksam för alla förslag

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...