Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

1049088st defekta pixlar? Flimmer?


nu|mlock

Rekommendera Poster

Hej!

 

Tidigare idag fick jag hem en ny Videoseven 40" LCD-TV, LTV40DA. Så fort jag hade kopplat in den och satte på en av komponentingångarna så började alla pixlar lysa i alla möjliga olika färger. Så fort något rör sig, eller lyser "för starkt" så börjar pixlarna lysa i antingen blått, grönt eller rött.

 

Detsamma gäller i båda komponentingångarna, båda scartingångarna och även antenningången. DVI och VGA har jag inte provat.

 

Det som är väldigt konstigt är att menyn fungerar fint. Den har rätt färger och ser ut som den ska göra - det är bakgrunden (alltså det man tittar på) som är åt h*lvete. Något som är ÄNNU konstigare är att om jag t.ex. spelar ett spel på Xbox 360 eller tittar på digital-tv och tar en s.k. "stillbild" (fryser bilden) så försvinner alla konstiga färger och allt ser ut som det ska. Trycker jag på samma knapp igen så fortsätter allt röra på sig, och allt blir konstigt igen.

 

Om jag sänker kontrasten och ljusstyrkan NÄSTAN till 0 så försvinner de lysande pixlarna också - gradvis. Det är dock omöjligt att varken spela eller titta på något med dessa inställningar.

 

Jag har pratat både med kompletts support och även Videosevens support och båda erbjuder sig att hämta paketet (efter att jag har ringt och beställt tid för hämtning) och att byta ut den. Jag "kan" inte ta en annan TV heller (ekonomin räcker inte till) och jag vill ha en 40", så det är denna som gäller.

 

Vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag skicka den till Videosevens verkstad för att sedan, förhoppningsvis, få en ny TV, eller ska jag skicka tillbaka TV:n till komplett och få en ny (inkommer dock (preliminärt) oktober 31)? Både komplett och Videosevens verkstad betalar frakten.

 

Har ni några tips på vad jag kan göra för att få bort problemet utan att skicka iväg TV:n? Det är jobbigt att vara utan TV.

 

Det kan även vara bra att berätta att det är olika många pixlar som krånglar olika gånger när TV:n startas. Det har dock aldrig hänt att allt ser bra ut.

 

Jag bifogar två bilder som är tagna med en 2 megapixelskamera.

 

Produkterna som är kopplade till TV:n är ett Xbox (komponent), ett Xbox 360 (komponent) och en digitalbox (full scart).

 

Tack på förhand!

 

[bild bifogad 2006-10-18 21:37:23 av nu|mlock]

876037_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gunnar Dahlström

Garantiärende, men kolla först så att du inte skickar ut NTSC istället för PAL till TV'n. (eller tvärt om), det kan vara ett så enkelt fel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...