Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

klickar och hackar


Narasis

Rekommendera Poster

hej.

jag har precis köpt ett nytt grafikkort (radeon sapphire x1650 pro agp) men de funkar inte som jag vill.

 

det som stör mig är att när jag startar ett spel så börjar kortet klicka och slutar ofta med att de hänger hela datorn, ibland så kan de hända att de hackar varje sekund när man är på skrivbordet med. har ingen aning om vad de kan vara men min dator betedde inte sig inte så här innan. hela datorn verkar ha blivit segare med:S

 

någon som har en ide? kan de ha med att jag aldrig har uppdaterat bios?

 

Dator:

moderkort: Asus A7N8X-X

AMD XP 2400 +

1048 ddr

Radeon sapphire x1650 pro agp

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-10-17 01:36:00 av Narasis]

[inlägget ändrat 2006-10-17 02:20:56 av Narasis]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske PSU:n (nätaggregatet) är för klen?

Det kan det absolut vara! Klickandet kommer förmodligen inte från grafikkortetkortet utan från hårddisken.

 

-nisse

Evigheten är lång, speciellt mot slutet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ahh haa okej. nu när ni säger de så verkar de så uppenbart. tack så jätte mycket. om de inte funkar så hör ni från mig igen:D pussar

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hör gärna av dig även om det funkar.

 

Om en tid så kanske någon har precis samma problem som du har och kan då hitta den här tråden med hjälp av sökfunktionen här på eforum (eller någon som minns tråden kanske länkar till den).

 

Tackar och bockar för poängen :thumbsup:

 

-nisse

Evigheten är lång, speciellt mot slutet

 

[inlägget ändrat 2006-10-17 19:02:57 av NWM]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men ni. märkte nu när jag var på datorn lite längre (har itne varit hemma på ett tag) att de fortfarande hackar 1 gång i sekunden, men inte alltid. de håller på kanske 20 minuter. har testat att ställa inte grafiken i catalyst, men inget händer? har kollat drivrutinerna med.

 

har ni nån idée NWM, Flora?

 

 

/Narasis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lovar att ta mig en ordentlig funderar på saken (har mycket jobb just nu) men hoppas att "våra" grafikkortsexperter RN och Stålis (det finns säkert fler som är duktiga på grafikkortsproblem men dessa herrar är helt klart duktigare än vad jag är) löser ditt problem innan jag funderat klart:)

 

-nisse

Evigheten är lång, speciellt mot slutet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hurra!!! jag fixade de.

 

jag formaterade om datorn och sen installera om ati drivrutinerna och så funka den fel fritt. vet inte vad de kan ha varit som gjorde att de krasha innan men nu funkar de:D

 

mvh Narasis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...