Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

snygga till bild


roger_malmö

Rekommendera Poster

Brorsan skall fylla jämnt och jag tänkte förstora den enda bilden vi har från unga år , tyvärr är den rätt skadad (se bild ) har testat hela eftermiddagen i ps att snygga till den men misslyckats , tror ni experter att det är möjligt ? I så fall hur och med vad ?

 

[bild bifogad 2006-10-14 20:19:15 av roger_malmö]

874485_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta på fotot på den här sidan som de reparerar ganska snyggt. Vissa av skavankerna i fotot påminner om dem i ditt foto. Se om steg-för-steg-guiden för det exemplet kan hjälpa:

http://graphicssoft.about.com/gi/dynamic/offsite.htm?zi=1/XJ&sdn=graphicssoft&zu=http%3A%2F%2Fwww.myjanee.com%2Ftuts%2Frestore%2Frestore.htm

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jättetack, skall göra ett allvarligt försök trots att jag alltid var sjuk på engelsk lektionerna:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Färgerna borde kunna gå att fixa till stor del med "Kuvor".

 

Den stora "skadan" (vattenskada?) kanske går att isolera och korrigera så den liknar resten av bilden.

 

Skarvarna mellan områdena borde gå bra att fixa med "Healing brush".

 

Men annars ser den ju inte så farlig ut, själva bilden verkar ju vara hel utan störra skador.

 

Verktygen ovan är från Photoshop.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här långt har jag kommit, vad tycker ni mer jag skall försöka mig på ?

tyvärr får jag inte rätt på orginalfärgerna , antingen blir färgerna bra och kontrasten dålig eller tvärtom

 

[bild bifogad 2006-10-15 19:54:33 av roger_malmö]

[inlägget ändrat 2006-10-15 19:56:56 av roger_malmö]

874807_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör en AutoColor-adjustment (Ctrl+Shift+B på min engelska CS2, eller Image->Adjustments->AutoColor). Det gav en ljusare och klarare bild när jag testade.

Även en Image->Adjustments->Photo Filter med Warming Filter på någonstans mellan 25-40% kanske?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tackar ödmjukast , menade du ungefär såhär ? (se bild )

 

[bild bifogad 2006-10-15 20:31:52 av roger_malmö]

874824_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oki , så blev min först med men västen skall ju vara röd inte blå fast det kanske man kan fixa till sedan ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men västen skall ju vara röd inte blå fast det kanske man kan fixa till sedan ?

Jag är verkligen bara en lekman i CS2, så det får någon annan svara på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet du säkert att den ska vara röd? Vilken slags röd? Så mörk så den nästan är svart eller mer som en tomteluva?

 

Vet du mer om bilden, t ex skjortan, är det en helvit skjorta eller har den någon (svag) färg?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...