Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med CD/DVD


Magnus Baier

Rekommendera Poster

Har två olika problem.

Har själv en DVD-ROM som heter Samsung dvd-rom sd-616q, men när jag trycker på cd-ikonen för den här enheten står det att man sklall sätta i en disk i enheten först, fastän jag har en disk i?!

 

Jag lånade då en DVD-ROM som är en Hitachi GD-7500, den kan man öppna och se innehåll på vanliga skivor men den står bara och tuggar (söker) när jag sätter i en DVD-skiva?!

 

Tacksam för all hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tråden flyttad till DVD

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator DrData|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Jag har liknande problem.

 

Jag har en DVD spelare (TDK) installerad på datorn och en CD R

 

Nu står det helt plötsligt att jag har en CD-RW spelare och en CD

 

Den säger att jag ska uppdatera drivrutin men var hittar jag rätt drivrutin har varit ute på TDK sida och kollat men inte hittat.

 

Detta hände efter att jag installerat programmet NERO för jag tycker det fungerar bra med sin dra och släp funktion.

 

När jag installerade detta program FÖRSVANN bägge mina spelare från ikonerna och utropstecken visades att något var fel.

 

Jag gick då in och gjorde några nyckel borttagningar (som jag har gjort innan på en annan dator så jag visste vad jag gjorde)

 

Ikonerna kom tillbaka men då hade det ändrats till CD-RW (där det stod DVD innan ) och CD var oförändrat.

 

Jag har två (men det behöver jag inte förklara) en cd spelare och en dvd.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gick då in och gjorde några nyckel borttagningar (som jag har gjort innan på en annan dator så jag visste vad jag gjorde)

Var det för upper och lower filters? Annars så är det något att pröva.

 

Ibland löser det sig om man tar bort sladdarna till enheterna, startar datorn, stänger av den och sätter dit sladdarna igen och sedan låter datorn hitta enheterna på nytt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Det problemet att DVD ikonerna försvann hade jag när jag installerade NERO 5, när jag nu för ett tag sedan skaffade Nero 8 Ultra Edition tänkte jag på det "nu får jag väl gå in och rensa nycklar igen"

 

Men Nero 8 gjorde inte likadant.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...