Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Spara PM 6.5 dok som eps ?


cricko

Rekommendera Poster

Jag har skapat en annons i Page Maker 6.5 Plus, Windows, och vill spara den som eps fil. Eps filen ska jag sedan skicka till en dagstidning där annonsen ska vara. Dom läser den i QuarkXpress.

Jag har gjort som det står i manualen men det blir lik förb... inte rätt!

Dom kan helt enkelt inte få fram den.

Enligt manualen ska jag gå på Arkiv, Skriv ut, Tillval, EPS...

Men jag tycker det är märkligt att jag inte kan välja Arkiv, Spara som, eps...

Är det någon som vet hur man gör i denna version av PM och på PC/Windows så var snäll och hjälp mig.

/Cricko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mer haj på Quark än PM men en fråga: får du ut en fil med ändelsen .eps? Kan ha något att göra med postskriptdrivrutiner att göra...?

 

Jag utgår från att tidningen vet att man inte kan öppna .eps-filer direkt i Quark utan måste montera dem i ett bildblock. Får inte tidningen något felmeddelande som säger vad det är för fel? Kör de på Mac eller PC

 

Mvh

Cattis, nyhetsred, idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder heller inte PageMaker, men var noga med att du får med bilder och liknande (i färg) när du konverterar till eps. Det kan också vara så att bilden av annonsen du gjort kan se konstig ut när de monterar den i Quark, fast den finns där. Ibland (om det är krossplattform) så kan de bli bara en grå platta där det står postscript på, har man bara bildblock i rätt format ska det då funka när man sen skriver ut bilden. Så även om man inte SER bilden så finns den där. Så be dem skriva ut och se vad som händer.

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...