Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Batteri Strategi?!


mk22gq

Rekommendera Poster

Hejsan!

Får snart en leksak så jag har en liten fundering.

 

Batteriet tål ju bara ett visst antal cykler (500-600 kanske)

 

Jag undrar om och i så fall hur det sliter på batteriet att köra med nätsladden i hela tiden när man inte behöver vara trådlös?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I manualen till den nya Toshiba-laptop som jag hade hemma från jobbet ett tag, så stod det i manualen att man skulle ladda ur batteriet helt en gång i månaden och inte låta nätsladden vara ansluten till datorn när den inte användes eftersom detta ledde till uppvärmning vilket i sin tur försämrade batteriets livslängd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur man ska hantera sitt batteri verkar skilja sig åt mellan olika datorer.

 

Med min (gamla) Dell fick jag veta att den skulle ha batteriet istoppat hela tiden och att man inte behöver dra ur nätsladden när man stänger av datorn eftersom laddningskretsar och liknande känner av det.

 

Det du borde göra (tycker jag) är att kolla i manualen till den dator du får eller, om det inte står där, fråga supporten hur du ska göra med just din burk.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en dell 640m med core2duo jag väntar på och jag hoppades att det var någonting i stil med smarta laddningskretsar så man kunde köra med sladden i här hemma, jo jag får väl ta en titt i manualen också, en riktig nörd ska ju inte behöva göra det egentligen men jag får väl krypa till korset. ;)

 

Tack för hjälpen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...