Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Återställning av säkerhetskopia


Essof

Rekommendera Poster

Har en dator med XP prof och två interna hårddiskar. På den ena, D, har jag en säkerhetskopia, skapad med hjälp av XP:s program. Nu har jag formaterat den andra disken, C, men när jag ska återställa säkerhetskopian så hittar datorn inte bkf-filen på D. Har något stött på motsvarande problem eller har råd att komma med?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syns .bkf filen i utforskaren?

 

I så fall får du ta äganderätten över den enligt länken i förra inlägget.

Tunna/

 

Börjar bli sent nu, om du inte hittar filen i utforskaren kontrollera statusen på disken i diskhanteraren.

 

Du kan läsa lite här också så kanske det ger lite idéer.

http://support.microsoft.com/kb/308424/sv

Tunna/

[inlägget ändrat 2006-09-25 22:10:55 av Tunna]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad innebär att ta över äganderätten?

Alla filer har en ägare, en identitet för det konto som skapade filen normalt. Nu när du har formaterat om datorn och skapat en ny användare så är det inte säkert att det är samma identitet på det nuvarande kontot som på det gamla kontot. Att ta över äganderätten betyder att du ändrar så att identiteten för ditt nuvarande konto står som ägare till filen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att ta över äganderätten betyder att du ändrar så att identiteten för ditt nuvarande konto står som ägare till filen.

 

Och hur du gör det ser du om du följer första länken jag gav dig.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag följer anvisningarna i länken under bli ägare till en fil och högerklickar på bkf-filen under D i utforskaren och sedan på Egenskaper så kommer det upp ett fönster men det har endast en flik: Allmänt. Någon flik som heter Säkerhet finns alltså inte och jag kommer inte vidare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag gjort enligt anvisningarna men resultatet uteblev. Jag kommer fortfarande inte åt bkf-filen när jag vill återställa säkerhetskopian.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur stor är filen, kan du bränna ner den på en CD?

 

I så fall kanske du kan starta återställningen från CD'n istället.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Nu har jag haft datorn hos två dataverkstäder som inget kunnat göra. Man kommer en bit men sedan meddelas att det finns korrupta filer och så är det slut. Man säger också att eftersom det är XP.s program så har Microsoft större resurser att klara av det. Är det troligt att man kan få hjälp där?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man säger också att eftersom det är XP.s program så har Microsoft större resurser att klara av det. Är det troligt att man kan få hjälp där?

 

Det är inte otroligt att dom kan hjälpa dig men dom tar nog bra betalt.

Dom har sitt system med support som gör licensierade återförsäljare till sin "support avdelning" och att man sedan kan köpa support från microsoft.

 

Det finns företag i Sverige som speciallicerar sig på data återställning, dom kan ta fram data även ifrån helt kraschade hårddiskar så du kanske skulle söka hjälp där iställlet?

 

Slå en sökning eller en fråga här på eforum om recovery program, och vad som fungerar och vilka företag som finns som kan återställa korrupt data ifrån en hårddisk.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...