Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"demokrati"..


virtuosen2

Rekommendera Poster

-de djävla (stavar rätt!) idioterna som röstas fram i morgon, har jag några sanningsord om:

Föräldrarna skulle ha övervägt:

1) Abort!

2) Kondom!

;-)

 

[Och då menar jag alltså oavsett vilka som vinner valet!]!

-hehe½

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med om att nomeklaturan består av idioter.

Så fort man skakat om de självskrivna (de som står först på partiernas listor) genom att stryka dessa i ett val i norge ändrades vallagarna i sverige så strykning blev förbjudet i sverige.

 

Därför är enligt min uppfattning sverige idag en aristokrati.

Demokrati betyder ju folkstyre.

Aristokrati passar mycket bättre in på dagens politiker.

 

Säg mig vem du umgås med och jag skall säga vem du är och jag kommer och tänka på fotografier av vår ledare tillsammans George W Bush och Nordkoreas charmknutte Kim Il Sung eller vad han nu heter.

 

Själv har jag röstat på piratpartiet.

När inte Håkan Lanz fått nån ersättning för sitt patent på datorer med färggrafik från 1981 så finns det ingen anledning fortsätta med patent i dagens samhälle.

 

Dessutom finns ju risken att man inför samma skydd för patent som för film, kopierade Rorexklockor osv vilket innebär att man kan beslagta mina datorer med färggrafik. Vilket jag inte gillar. Tycker det är bättre att film som inte patenterats får samma skydd som icke patenterade uppfinningar och patenterad film samma skydd som patenterade uppfinningar, dvs tydligen inget alls.

Om du inte själv har råd driva processer.

 

Hur skulle det se ut i Sverige om en förutsättning för att du tex skulle få tillbaka din stulna bil var att du själv stämnde tjuven inför domstol och skulle bevisa att han stulit bilen att bilen var din osv.

Lustigt nog har inte en uppfinnare samma skydd som andra brottsoffer.

Och några straff för patentintrång existerar inte.

 

[inlägget ändrat 2006-09-17 08:44:31 av jannejanne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nåja, jag skrev mest på skoj..

(Men lite på allvar är det..)

 

Demokrati är ju det bästa vi har, men samtidigt så brukar det bli en massa "urvattnade" beslut. Ibland blir besluten såpass urvattnade att de kvittar..... (Tänk bara på kärnkraftsomröstningen 1980, som riksdagen fattade beslut efter, att kärnkraften skulle vara avvecklad 2010..)

-Är det någon som tror att kärnkraften är avvecklad 2010??

 

Trots att jag är "råsosse" (uppvuxen i s-hem) tror jag att det var bra att sossarna fick "tajm-out" i fyra år.. Hoppas att (s) kan göra ett lika bra jobb som moderaterna med att förnya sitt parti!

 

Friskt blod 2010!

 

(Bästa regeringen för sverige vore en koallitionsregering mellan (S) och ©, tycker jag.)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...