Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ominstallation av windows xp och dolda mappar


observantia

Rekommendera Poster

Hej!

 

Tre frågor:

 

1. Har gjort en ominstallation av win xp. Skapade vid installation en ny mapp som jag döpte till winxp. Kan jag ta bort den gamla mappen windows nu och klara mig med den nya? Har ont om plats annars.

 

2. När jag startar windows så finns det två windows xp nu. Hur får jag bort den ena? Det är den gamla som pajade. Är det möjligt?

 

3. Jag hade en dold mapp med filer innan ominstallation som jag gärna vill ha tillbaka. När jag sökte i dolda mappar så såg jag att mina filer fanns kvar i den men jag kan inte se dem när jag går in via utforskaren och till den mappen där denna dolda undermapp ska ligga. Vad göra?

 

Tacksam för hjälp!

 

Mvh/Lisa

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

observantia skrev:

 

När jag startar windows så finns det två windows xp nu. Hur får jag bort den ena?

Läs mitt svar i följande tråd:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=835438#835445

 

När jag sökte i dolda mappar så såg jag att mina filer fanns kvar i den men jag kan inte se dem när jag går in via utforskaren och till den mappen där denna dolda undermapp ska ligga.

Har du valt att visa dolda filer och mappar? Du gör det i Mappalternativ och fliken Visa.

 

Det kan också handla om att du behöver ta ägarskap till fil/mapp:

 

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;308421

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tusen tack för svar!

 

Nollställde enligt dina råd i länken och hittade den dolda mappen också. :)

 

Du kanske kan hjälpa mig med min första fråga också angående om jag kan ta bort den gamla windowsmappen under C: eftersom jag vid ominstallation skapade en ny mapp för windowsfilerna???

 

Mvh/Lisa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...