Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur gör jag?


citrinkatten

Rekommendera Poster

Har i dagarna fått mina digitalboxar frå tele2vision en för tv och en för videon problemet är att båda boxarna svarar på båda fjärrkontrollerna vilket ställer till med problem.

 

Dom lösningarna Tele2vision har föreslagit är:

 

Vänd ena boxen åt ett annat håll, jag har snurrat den åt alla håll och kanter det hjälper inte.

 

Skärma av den, det enda avskärmning som fungerar är att ställa en plåtlåda över boxen men då blev den så varm så man kunde koka ägg på den.

 

Ställ den ena boxen i ett annat rum, lite besvärligt har bara en tv och vill gärna ha videon kopplad till den dom föreslog då att jag skulle dra långa kablarna från videon till tv men det blir rätt bökigt och jag har dess utom ingen lust att springa in i ett annat rum varge gång jag ska använda videons fjärr.

 

 

Så nu skulle jag vilja veta finns det några bra lösningar på detta problem?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nix. Boxar av samma typ har samma fjärrkontrolls-kodning, så det är kört. Vill man ha flera boxar (i samma rum) så ska man välja olika märken för varje box. Detta gäller även andra "burkar" man vill styra med fjärrkontroll.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det alternativet fanns inte hos tele2vision dom har bara en sorts box och det gick inte att bara skaffa ett extra programkort för det fungerar inte i andra boxar än deras egna.

 

 

 

Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden flyttad till Hemelektronik - övrigt.

 

Vänligen ägna några sekunder extra åt val av kanal nästa gång du skapar en tråd - på så sätt får vi moderatorer mindre arbet och det blir mer ordning på forumet.

 

[sH] - moderator för Öppet forum

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...