Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mpeg till Div-x format


PelleSjö

Rekommendera Poster

Varför skall man göra om *.mpeg till *.divx? Blir det bättre ljud, kvalitet eller komprimering? Är ny på detta område.

 

/niklas

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

T.ex En vcd film är oftast på två skivor, hade den varit i Divx skulle den ligga på typ 700 mb med likvärdig kvalitet. MEN Divx är väldigt prestanda krävande. Det brukar oftast vara DVDrip som är på divx. Men även om divx(i mitt tycke) är väldigt bra så ska man inte lura sig på att det ska vara så bra kvalitet bara för att det är divx. Många komprimerar om filmer(tex vissa Telesync/screeners på nya biofilmer från USA) för att det skall se "bättre" ut att de har divx versionen men oftast så suger de ganska hårt. Bäst resultat är när man komprimerar DVD filmer eller typ något(simpsonsavsnitt).

Hoppas att det hjälper dig.

 

 

Jag är inte smart, men jag jobbar på det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 veckor senare...

Yo

 

Jag skickar ofta runt utrenderade animationer och tidigare har det i princip varit mpeg-1 som gällt och QT för previews.. DivX/Mpeg-4 är det som gäller nu dock, väldigt bra kvalité i PAL-upplösning och dessutom otroligt bra kompression. Nackdelen är att det behövs en mer än snabb dator för att spela upp 720x576 DivX ;) ..men bra och litet blir det ;)

 

/Weyland

 

PS. Anledningen till att inte köra mpeg-2 är att inte alla klarar att spela upp det utan problem med spelare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...