Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Change Password Exchange 2003 (OWA)


Jens_32

Rekommendera Poster

Hej.

 

har problem med att få knappen change password aktiv i OWA.

 

Har följt följande tråd från MS http://support.microsoft.com/kb/297121/

dock har inte själv knappen för denna möjlighet dykt upp i owa, nån som har nått kreativt och bra tips alternativt om man kan bygga en lösning där man har möjlighet att byta lösen ord på annan sida..

 

tacksam för svar.

 

/U

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack. utmärkt tips och funkar. dock ett problem kvar att lösa, användaren fått sitt lösen återställd coh skall byta vid första inloggning, då funkar inte detta, då dyker sidan upp med

 

 

"Du har inte behörighet att visa den här sidan.

Du har inte behörighet att visa den här katalogen eller sidan med de behörigheter som du har angett.

--------------------------------------------------------------------------------

 

Prova följande:

 

Kontakta webbplatsens administratör om du tror att du borde kunna visa den här katalogen eller sidan.

Klicka på Uppdatera och försök igen med nya behörigheter.

HTTP-fel 403 – Otillåten: Åtkomst nekades.

Internet Information Services (IIS)

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

Teknisk information (för supportpersonal)

 

Gå till Microsofts webbplats för support och gör en sökning efter orden HTTP och 403.

Öppna Hjälp för IIS, som du kan komma åt i IIS-hanteraren (inetmgr), och sök efter avsnitt med rubrikerna Om säkerhet, Autentisering och Om anpassade felmeddelanden. "

 

har det att göra med SSl eller hur löser jag detta är så nära nu men ändå inte... ...

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen,

 

Jag får ett annat meddelande. Kvar på inloggningssidan står detta i rött ovanför användarnamn.

 

"Det gick inte att logga in i Outlook Web Access. Kontrollera att domän\användarnamn och lösenord har angetts korrekt och försök sedan igen."

 

 

 

Har tyvärr ingen lösning på det.

 

A.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får samma meddelande oavsett om jag anger domän eller inte. Det gäller bara när jag återställt ett lösenord och användaren måste byta när de loggar in.

 

 

// A.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Hade samma problem med min exchangeserver (Exchange 2003 sp1).

Kör regsvr32 c:\windows\system32\inetsrv\iisadmpwd\iispwchg.dll

och starta sedan om servern. Fungerade för mig!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...