Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trevliga popup-fönster!


[SH]

Rekommendera Poster

Hej på er eForumbyggare

 

Tänkte bara säga att jag gillar den nya modellen med popup-fönster när man skriver inlägg.

Normalt är jag "allergisk" mot sådana men här är de verkligen funktionella. Många gånger vill man ju se fler inlägg i tråden än just det specifika inlägget som man håller på att besvara. Enkelt att klippa citat från tidigare inlägg oxå. Helt klart en smidig lösning.

 

 

Mvh

 

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

instämmer oxå..!!!

 

(även om jag var imot den "nya" designen från början...)

 

=)

 

____

MVH

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jani Andersson

Rent generellt tror jag att man alltid är emot något nytt från början. ;)

 

Ibland kommer man på att det kanske trots allt bara var en vanesak och det hela faktiskt blev bättre, eller så tycker man inte det och vidhåller sin uppfattnning om att det var bättre förr.

 

/Mvh Jani Andersson

eforum.idg.se

 

========================================

Epost: jani.andersson@idg.se

http://plus.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var en av dem som definitivt var emot den nya designen på eForum först. Ville tillbaka till den gamla som var osv... Men efterhand som man lärt sig hitta och de första barnsjukdomarna försvunnit så gillar jag den verkligen. Men jag har också förslag på en, i mitt tycke, förbättring:

 

eForums startsida visar idag de 10(?) senaste inläggen. Vore det inte intressantare att se första inlägget i de 10 färskaste trådarna. Man skulle slippa inlägg i stil med "Tack för tipset, det fungerade" på startsidan. Det skulle troligen också leda till att nya trådar får mer uppmärksamhet.

Vad sägs?

 

Mvh

 

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan.

"eForums startsida visar idag de 10(?) senaste inläggen. Vore det inte intressantare att se första inlägget i de 10 färskaste trådarna"

 

Inte så rackarns dumt alls!

Låt oss kika på det alternativet tillsammans med några andra funderingar vi har om hur vi hanterar vänsterspalten.

/Mvh Mats Hultgren, idg.se

 

--------------------------------------------------

Epost: mats.hultgren@idg.se

Besök vår hemsida: http://www.idg.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Stefan.

"eForums startsida visar idag de 10(?) senaste inläggen. Vore det inte intressantare att se första inlägget i de 10 färskaste trådarna"

 

Inte så rackarns dumt alls!

Låt oss kika på det alternativet tillsammans med några andra funderingar vi har om hur vi hanterar vänsterspalten.

/Mvh Mats Hultgren, idg.se"

Ja vet nu inte om jag skulle gilla detta, kanske på startsidan men inte på front sidan av ett forum för där läser jag alla posterna, jag går nästan aldrig in i en tråd så att säga eftersom jag får en väldigt bra över blick över alla meddelanden som postats i forumet.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"kanske på startsidan" - det var endast startsidan som jag menade.

På ett forums sida så är det alltid (enligt mitt sätt att se) intressant med de senaste inläggen.

 

 

Mvh

 

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

""kanske på startsidan" - det var endast startsidan som jag menade.

På ett forums sida så är det alltid (enligt mitt sätt att se) intressant med de senaste inläggen."

 

Men asså.. Vad bra då, vi är ju som... Helt överens då!

Eller va?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar inte så bra med popup-fönstret om man gör som jag när jag använder eForum:

 

Jag loggar in som vanligt, sedan kollar jag "Mina Favoriter", öppnar de trådar som har nya inlägg i ett nytt, separat, fönster. När jag sen svarar på ett inlägg så uppdateras inte sidan automatiskt och poppupfönstret förblir öppet (fast tomt och grått).

 

Jag är en typisk "fler-fönster-surfare" så för mig blir det lite krånligt. Det funkar dock som tänkt om jag bara surfar ifrån originalfönstret.

 

 

/Petra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...