Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Reapåstående (Sportex)


Monshi

Rekommendera Poster

Var under våren påväg att köpa en ny cykel. En av de jag tittade på var Crescent Logic som nu Sportex har ett reapris på.

 

Men vilka siffror.

 

De har visserligen sänkt priset men inte alls så mycket som de påstår. Som vanligt med andra ord.

 

Listpris enligt Crescent: 7 495 kr (vilket ingen butik med självaktning går över)

Pris Sportex i våras: 6 995 kr (min anteckning)

 

Tidigare pris enligt Sportex: 8 495 kr (reklamblad)

Nuvarande pris Sportex: 5 995 kr (reklamblad)

 

Men som sagt, såhär gör de väl hela tiden. Det vill säga det höjer ordinarie priset inför rean så att de kan sätta ned priset kraftigt procentuellt sett.

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[inlägget ändrat 2006-08-10 15:21:10 av Monshi]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jo, det är väl tyvärr vanligt :/ Märkligt dock att de har ett "Tidigare pris" på 8495:- när Crescent anger listpris på 7495:-.

Troligt att man köper en vara för mer pengar än tillverkarens listpris..

 

Nåja, jag var mest intresserad av själva produkten. Spanade själv på Logic sist jag skaffade en ny hoj. Bytte dock tillverkare till Scott.

Om du betsämmer dig för shoppa loss, så får du gärna posta intryck av cykeln :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, i år blev det ingen ny cykel. Var och tittade till på Sportex och där fanns inte ett spår av cykeln och deras erbjudande lockade inte heller. En tur förbi Cykelkraft gav ett pris som var 500 kr lägre och innefattade alla den utrustning som Crescent angivit att cykeln ska ha, dvs lampor, väska, flaska och flaskhållare samt spd-pedaler. Delar som i sig kostar omkring 1000 - 1500 kr....

 

Men tyvärr ingen kvar i min storlek, dvs minsta. Annars verkar det vara en bra cykel. Dock ska sägas det som ärliga cykelhandlare medger - Nishikis motsvarande modell för cirka samma grundpris har rakt igenom ett kvalitetssnäpp bättre prylar, dvs främst bättre växlar. Materialet i ramen skiljer så känslan att cykla de två skiljer rejält. Av vad jag upplevt är att Logic är mjukare i ramen medan Nishikins har en utmärkt vägkontakt. Vad man vill ha skiljer, jag gillar nog Cresents Logic lite bättre.

 

Jag kör vidare på min Cresent Oden något år till. Har ju åter bytt kedja, framkrans och kassett på den i år...

 

Bild bifogas på när min cykel besökte Europas västraste udde... ( VAR är det - någon som kan gissa/träffa rätt. Så svårt är det inte)

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[bild bifogad 2006-08-29 22:04:17 av Monshi]

[inlägget ändrat 2006-08-29 22:04:47 av Monshi]

860715_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Dock ska sägas det som ärliga cykelhandlare medger - Nishikis motsvarande modell för cirka samma grundpris har rakt igenom ett kvalitetssnäpp bättre prylar, dvs främst bättre växlar.

Jo, det har jag också hört/läst. Är ingen "hardcore"-cyklist, så jag valde mellan vad cykelhandlaren hade inne inom mitt prissegment när jag shoppade :)

 

Har inte ens kört vätternrundan (största bedriften är Uppsala-Säffle ~45 mil på x antal dagar. Avkoppling..mm..mumma!)

 

Bild bifogas på när min cykel besökte Europas västraste udde... ( VAR är det - någon som kan gissa/träffa rätt. Så svårt är det inte)

Jag bara gissar .. utanför Sintra norr om Lissabon (tack google;-))

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAR är det - någon som kan gissa/träffa rätt. Så svårt är det inte
Ingen aning, men ngnstans i Portugal torde det väl vara?

 

tack google;-))

Aja, då får jag också fuska då ;) och kom fram till Portugal, Cabo da Roca

[inlägget ändrat 2006-08-29 22:22:22 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bild bifogas på när min cykel besökte Europas västraste udde... ( VAR är det - någon som kan gissa/träffa rätt. Så svårt är det inte)

 

Heh, det beror på vad man menar med Europa. Menar man "länderna i Europa" får man räkna in exempelvis hela Frankrike inklusive dess collectivités d'outre-mer, och i så fall blir Europas västraste udde någonstans på ögruppen Saint-Pierre et Miquelon strax utanför Newfoundlands kust. Fast något säger mig att du inte cyklade dit... :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ärligt - ser bilden ut att vara från Portugal? Fåglarna, gräset, havet? (ni är alla ut och cyklar :)

 

Ta en titt på Google Earth så är det ganska enkelt att visuellt räkna ut var jag var. Inte ett ställa man ska ta sig per cykel ska erkännas, annat transportmedel är egentligen att föredra.

 

Leon: Vilken cykel blev det? Scott skrev du - men vilken modell?

 

För att göra det lite lättare bifogar jag en till bild från samma resa. Har en till svårighetsgrad, dvs ännu en ledtråd att ge i bildväg, om så behövs.

 

Bilderna är förövrigt några år gamla - inskannade från negativ med en ganska billig foto-skanner

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

[bild bifogad 2006-08-30 09:22:36 av Monshi]

860797_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ni ser, inte var det svårt inte. Det gäller bara att förstå vad man menar med Europa...

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoho, tänk att man glömma Island så enkelt.

 

Scotten är en Sportster någonting. Nu får jag nästan skämmas.. Det är tydligen inte bara Island som glöms lätt.

Får editera min post när jag kommer hem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bild nr 2 gjorde ju antagandet mycket lättare ;)

 

Annars så skulle ju Azorerna vara en stark kandidat också, som ju tillhör Europa. Det är ju i varje fall Portugals västraste punkt. ;)

 

--

[Esc]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...