Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Behöver HJÄLP..


Freaket

Rekommendera Poster

Jag köpte Philips MMS 460 högtalarsystem 5.1 i vintras, jag vet knappt nått om detta! de e ju då 1 sub 1 center o H/V fram H/V bak. de finns en kabel med en grön en svart o en orange kontakt. i subben e de ett eget uttag för centern och ett eget för H/V fram och ett för H/V bak, sen en sladd med som ger grejen ström(power).. dem är enskilda, sen e de ju den kabeln grön svart orange. I bakre delen av datan ser de ut såhär: från vänster e de tre uttag, ett rosa där det är en symbol som det ser ut som en upp och nervänd mikrofon, nästa är grön med nån symbol över, nästa är blå med oxå nån symbol över. Det är dem tre uttagen jag har därbak. Jag har en packard bell Iextreme tror jag den heter med 250 gig hårddisk. ljudkortet heter SigmaTel STAC9750/51 @ VIA AC'97 Enhanced Audio Controller. har ingen aning va de e men de heter så ! felet är de att de bästa ljud jag kan få är i alla högtalare utom centern och då e de svag bas med. jag har kopplat sladdarna (grön,svart,orange) på alla vis men inget verkar funka för att få ljud i alla högtalare! detta är mitt stora problem. hur får jag ljud i alla högtalare. måste ljudkortet ha 5.1 ljud, eller va menar dem med att ljudkortet ska ha de ? skulle jag nu kunna få grymt bra hjälp av er så skulle jag bli skitglad. //Mvh Jens

 

 

[inlägget ändrat 2006-08-05 17:46:31 av Freaket]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...