Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2 Grafikkort i 2000??


Tedde

Rekommendera Poster

Jag har nyligen installerat mitt andra grafikkort i min 2000 låda. Allt funkar faktiskt ganska bra. Men jag har problem med uppstarten?? Jag har ett Grafikkort på AGP-platsen och ett på PCI plats. (Det nya sitter på PCI).

När jag startar upp datorn så startar inte min gamla bildskärm utan den nya startar och kör hela uppstarten där. När den "blåa linjen" är klar och försvinner så startar min gamla bildskärm också??

Har någon en aning om hur man löser detta.

Det är ju inte alltid jag har båda skärmarna igång.........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att ändra inställningen som talar om vilken port som ska vara primary, ändra t. ex. PCI/AGP till AGP/PCI i bios...

 

MVH Johan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Johan för visat intresse, men tyvärr så har jag ingen sådan inställning i min BIOS. Jag har en gammal DELL Dimension XPS 266 Mhz och jag är ganska skeptisk till deras BIOS.

 

Tack ändå !!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min erfarenhet av två grafikkort i 2000 är att datorn måste boota på pci-kortet för att det senare ska gå att aktivera. Bootar man agp/pci så får man det lilla gula utropstecknet över pci-kortet. Detta medför dock att den primära skärmen (som man ju har på agp-kortet) är svart tills uppstarten har kommit en bit, då operativet växlar till agp-kortet. Stödet för flera bildskärmar är med andra ord inte lika smidigt som i 9x, men det kanske finns en lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också två grafikkort i min Dell OptiPlex... Jag använder som tur inte alltid två skärmar så jag får välja om jag ska avaktivera AGP kortet eller om jag ska använda det som primärt. Om jag skulle köra med två skärmar så måste jag alltså använda AGP kortet(som råkar vara sämre) som primärt grafikkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...