Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skimmrande glitter på bilder i datorn?


film__mannen

Rekommendera Poster

film__mannen

www.addglitter.com

 

Hur kan jag använda denna glittertjänst för att spara det slutliga resultatet till mid dator?

 

När man har letat reda på en bild och haft på gitter på den så går det bara att spara bilden i form av kodad text på en hemsida som tex MySpace, ett forum eller en blogg och förhoppningsvis på något annat sätt som i en html kodare eller något hoppas jag.

Jag har aldrig lagt in bilder på en hemsida med hjälp av kod på det här viset, som man ska göra här för att spara resultatet och jag har noll koll på hur man bär sig åt, pga att jag aldrig har varit intresserad av att krångla till det genom att göra en hemsida av någon himla kod och kommer aldrig att vara det heller.

Mm det kändes bra att få det där ur sig.

Till saken igen.

Jag laddade ner programmet SiteSpinner i tron att jag skulle kunna föra över koden till det programmet så att bilden skulle uppenbaras som magi, men det gick inte eftersom jag antagligen gjorde fel och eftersom jag inte orkar sätta mig in i hur det fungerar att göra en hemsida med hjälp av kod eller för den delen omvandla kod till bild så vore jag väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta, trolla fram bilden ur koden och till min dator alltså utan att jag ska behöva lägga upp den på någon hemsida först och sedan ladda hem bilden.

Please can somebody help me with this.

Eller ännu bättre, kan någon tipsa mig om något program som har denna glitter funktion inbyggd, så att det bara är att spara resultatet direkt till någon filmbildfil som tex GIF eller något så vore ju det det allra bästa.

[inlägget ändrat 2006-07-17 21:52:09 av film__mannen]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

film__mannen

Exempel på bild som jag menar finns bifogad

[inlägget ändrat 2006-07-18 12:20:55 av film__mannen]

849199_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...