Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

materialklass på tv?


V1ct0r

Rekommendera Poster

 

En Tillverkare av en apparat skall se till at produkten är säkert att använda. Appareten kan konstrueras efter olika typer av materialklasser.

 

Vilken materialklass brukar en TV tillhöra???

 

 

Och sen så undrar jag även om en extra isolerad appart med automatik skyddad mot intränande av fukt?

 

den sista frågan är lite konstigt men det är så den är ställd till mig..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta en lite lustig fråga på en novis på området men vilka materialklasser finns det egentligen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Materialklasser är nog inte tillämpligt här. Det handlar ju om enstaka material, byggklossar och komponenter.

 

En TV är ju byggt av ett gäng olika material. Skalet av plast, typ. Rutan av glas eller hårdplast (tror jag) och innanmätet har fler grundämnen än ett normalsvenskt korsord.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sen så undrar jag även om en extra isolerad appart med automatik skyddad mot intränande av fukt?
Det beror på vilken miljö apparaten befinner sig i, om det är växlande varmt och kallt kan det bli kondens inuti apparaten.

 

 

-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har fått frågorna från ett från ett hem prov och det jag skrivit är det ända man får veta

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Jag har fått frågorna från ett från ett hem prov och det jag skrivit är det ända man får veta

Då lär det väl stå i någon av dina skolböcker?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aa det skulle man kunna tro men jag har letat väldigt mycket men dock inte hittat något svar fast våran lärare är rätt så vimsig så det kanske inte finns nå vetigt svar

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och sen så undrar jag även om en extra isolerad appart med automatik skyddad mot intränande av fukt?

 

Extra isolerad apparat?? Fortfarande TV som menas?Menas Ip-klass? En Tv är inte Ip-klassad mig veterligen.

Kolla med SEMKO.

 

 

Materialklass?? Jadu...16 eller fler gällande bara gjutjärn.

Eller menas konstruktionsklasser, då finns 5st vad jag minns:

Metaller.

Polymer.

Keramer.

Trä.

Hybridmaterial.

 

Eller menas materialklass i avseende för brandtekniska risker?

 

"Luddigt värre" ;)

 

[inlägget ändrat 2006-07-12 22:45:34 av honken64]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kanske inte finns nå vetigt svar

 

Vilket är ett svar i sig. Inte helt ovanligt att frågor faktiskt inte har ett svar i "verkliga livet utanför skolan". Kanske det var det som var det viktiga? ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...