Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Trådlöst strul, Dlink


markus_

Rekommendera Poster

Hej,

Jag har införskaffat en dlink trådlös router och tillhörande USB adapter till min bärbara. Efter att ha installerat allt på min stationära dator och min bärbara fungerar internet från den stationära genom router.

 

Så fort jag kopplar in adapter på min bärbara hänger den sig. Jag hinner se på routern att jag har haft kontakt och kan utläsa vad datorn heter, MAC osv. Men sen hänger den sig. Vad gör jag fel. Antar att det är ngn inställning jag missar. Brandväggar, tillstånd?

 

Jag kör XP på stationära och 2000 på bärbara.

Tacksam om ngn kan hjälpa mig lite:)

/markus_

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hängningar beror nästan aldrig på otillräckliga behörigheter eller brandväggar. Det är mer sannolikt att det är drivrutinsproblem. Vad händer om du sätter i adaptern innan du slår på datorn?

 

Det som borde hända är att Guiden Ny maskinvara drar igång och antingen hittar drivrutiner och installerar adaptern automatiskt, eller också ber dig ange var drivrutiner kan finnas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du följt instruktionerna för USB-adaptern?

Jag har för mig att man i många fall ska installera drivrutiner mm innan man pluggar in adaptern.

 

Är datorn kompatibel med USB-adaptern?

USB-adaptern kan förutsätta att det är USB 2.0 men datorn kanske inte har det.

 

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

jag har följt alla instruktioner och installerat drivrutinerna innan jag pluggar in adaptern. Satt i den innan och efter datorn är påslagen.

 

Vet inte hundra om datorn är kompatibel med USB adaptern. Men jag får samma problem med kabelanslutning från bärbara till routern. Att datorn hänger sig.

/Markus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...