Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Navman 520E visar inte postionen utanför kartans vägnät


Janne52

Rekommendera Poster

Har skaffat en Navman 520E nu Juli. Tyvärr visar den inte var jag är när jag kommer in på nya vägar som inte finns inlagda på kartan.

 

Markören stannar kvar på den väg där jag åkte in på den nya och hoppar sen iväg till närmaste väg och position jag närmar mig till.

 

Är det fel på min Navman eller klarar den inte att visa min position utanför vägnätet. Isåfall får jag problem när jag åker på skogsvägar.

 

Ekis

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att veta hur Navman funkar så tror jag att det är något du får stå ut med. Om du har valt att navigera till en adress så försöker programmet leda dig dit på de vägar det känner till och finns det inga kända vägar så försöker det hitta den närmast tillgängliga vägen och beräkna en rutt därifrån.

Om du väljer att bara visa aktuell position på kartan i stället för att via vägen så borde din position flyttas med även om det inte finns någon väg.

 

Har du kollat om det finns färskare kartor att ladda ner? En del burkar levereras med tämligen gamla kartor och din Navman 520 är ju dessutom inte den senaste modellen (ersatt med iCN 530). Det verkar dock som om Navman inte tillhandahåller uppdateringar gratis. Du kan köpa nya kartor här:

 

http://www.navmanstores.com/eu/range.php?category=Software+%26+Maps&range=iCN+500+Series

 

---/samoht

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...