Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vill få igång ett ordentligt media center


Mr.Gentoo

Rekommendera Poster

Hej jag har en dator TV-kort och fjärrkontroll osv. Har testat lite olika program och OS för att ha som media center. Dock finns det en sak som jag irriterar mig över och det är att eftersom vi bara har digital TV (de släckte ner nätet här för ett bra tag sen) så jag kopplar in antenn kabeln från digitalboxen grejen är att det är där själva media center grejen i princip blir ineffektiv. P.g.a att den är kopplad från boxen så får jag ju bara en kanal på datorn och då finner jag ingen vits i inspelnings funktioner eftersom jag själv hela tiden måste byta kanal osv. Jag undrar om det finns något sett att koppla in (i mitt fall) viasat kortet i datorn via nån kortläsare eller dylikt (kanske nåt tv kort med inbyggd kortläsare?) och använda datorn som digital box. Jag vet som sagt inte (därför som jag frågar)

 

Tack för svar.

 

//Mr.Gentoo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någonstans läste jag att Windows Media Center Edition 2005 kan styra vissa digital-TV-boxar, men jag har inte provat själv. Jag kör MediaPortal och internt PCI-TV-kort (Hauppauge HVR-1300). Jag letar själv efter möjligheter att koppla in abonnemangskort i framtiden.

 

Behöver du kort med egen kortläsare finns FireDTV (http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=FIRDTVVIA-T), men den kostar rätt mycket.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...