Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Messenger


Kasken69

Rekommendera Poster

Uppgraderade min MSN Messenger 8.0 Beta nu idag och efter det kan jag inte få igång den ! Har provat att avinstallera allt vad Messenger heter, både nytt och gammalt för att sedan installera igen, men samma felmeddelande hela tiden !!!!! Webmessenger och den gamla, version 4.7 funkar utan problem, installerade även 7.5 men den får samma meddelande som Live 8.0, nämligen:

 

"Det går inte att logga in på Windows Live Messenger just nu. Försök igen senare.

 

Windows Live Messenger har flera gånger försökt logga in dig utan att lyckas. Brandväggen kanske hindrar Windows Live Messenger från att ansluta till tjänsten. Kontrollera brandväggsinställningarna. Mer information finns i instruktionerna från återförsäljaren.

 

Felkod: 80072efd "

 

Har kört felsökare och den ger utropstecken för "huvudingångar" allt annat blir ok. Har endast Windows egna brandvägg, har kollat att det finns undantagsregel och att den e ok, har även gjort åtgärderna på MSN hemsida för felsökning men utan resultat !!!!!! Varför ska det vara så j...a krångligt med bara en uppgradering ??????????? Fungerade ju klockrent med Betaversionen !!!! Skärpning Microsoft !!!

Tid och datum på systemklockan vet jag kan ställa till det men även den är rätt !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Orkar du så kan du prova MSN-guruns tips här:

http://snipurl.com/sj2y

 

BTW det är ju en beta, så lite får man nog räkna med som inte fungerar.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...