Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ansluta till internet


mille

Rekommendera Poster

Hej.

Jag tänkte att jag skulle använda en 2003-server till och dela ut internet men får inte det och funka. Jag får det här felmeddelandet:

 

Fel 691: Åtkomst nekades på grund av att användarnamnet och/eller lösenordet var ogiltigt i domänen.

 

Jag har testat och ansluta modemet på en annan dator och då funkar det me det lösenordet.

 

Just nu har jag ingen domän på servern för att jag ville ha igång internet först måste jag ha det för att det ska funka?

 

Eller har någon nån annan ide?

 

Simon

 

Har varit inne på http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb%3Bsv%3B310431 men det funkar ändå inte.

[inlägget ändrat 2006-06-27 20:54:14 av mille]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder ni gammalt hederligt modem eller ADSL/Bredband ?

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

adsl-modem d-link dsl-200. Min router är sönder så i väntat på att jag ska få en ny så tog jag fram mitt gamla adslmodem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel 691: Åtkomst nekades på grund av att användarnamnet och/eller lösenordet var ogiltigt i domänen.

 

Om man slår upp koden så är detta ett fel man får för fjärranslutning alltså för ett gammalt hederligt uppringt internet.

 

Har du automatiska ip-adresser samt DHCP aktiverat i serverdatorn så den kan ta emot IP?

 

 

Jag hittar ingen D-link med det namnet på deras sida så jag kan inte kolla men har inte den routerfunktion?

 

I så fall behöver du kanske inte gå via server utan bara ha en switch.

 

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...